|
|
|
|---|---|
|
Min strömförsörjning i bilen är lite osäker. För att försäkra mig om att inte bli stående på en parkeringsplats utan hjälpmöjlighet, funderar jag på att köpa en B&D starthjälp och åka omkring med den i bilen. Den finns ju i olika storlekar, så min fråga är vilka specifikationer den skall ha för att starta min bil? Den billigaste Länk har max startström=400A. Skulle det räcka? OBS! Diesel! Göran FWD - Nej tack! | |
|
Mekonomen har en mycket praktisk batteribrytare somn jag monterade på min saab: Strömbrytare / Relä och brytare Artikelnr: 40-33102 Artikel: Batteriströmbrytare Anm.: Max 175A Text: Info: Strömbrytaren är ett enkelt brand- och stöldskydd som mont. på batteriets minuspol och bryter strömkretsen med en vridning av den gröna ratten. Tas ratten bort helt blir det ett stöldskydd för både bil och båt. Förhindrar även urladdning vid t ex. långtidsparkering. Max 175 A Pris: 102.00 kr |
|
|
Gå in på mekonomens sida och klicka på webbkatalog så kan du se den. Länk Mvh |
|
|
Tack för tipset, men den hjälper mig inte att starta bilen. Dessutom sätter den larmet ur funktion m.m. Göran FWD - Nej tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.