|
|
|
|---|---|
|
Som i rubriken då vi nu lutar åt att beställa en ny 120d med just detta bland annat. Vill komma ifrån den instängdhet som allt svart skapar. Och detta antracit-tak...Taklucka hjälper något men verkar inte heller vanligt. Berätta gärna om era kombinationer. Tror ni space-grå med beige skinninredning blir snyggt t.ex.? MVH Thomas | |
|
Det som jag inte gillar med "Boston beige" är att dörrsidorna och undre interiören blir i samma färg som klädseln. Blir knepigt med det svarta innertaket på något vis. Här är det absolut snyggaste klädseln enligt min mening, "Boston lemon". Lyser upp interiören lite lagom sådär :). Den är inte så känslig som man tror, gäller bara att behandla den med läderlotion emellanåt. Länk |
|
| Håller med! Lemon är riktigt snygg! | |
|
Jag letade efter en 120dM förra hösten. Hittade en på Blocket som fanns i Norrland. Den var spacegrå med beige skinn och taklucka. Jag åkte aldrig och tittade på den men fotona i annonsen var bra. Jag blev aldrig riktigt vän med den beiga inredningen som förmodligen är omöjlig att hålla ren. Sedan tycker jag att spacegrå 1:or blir lite intetsägande. Det blir nästan ingen kontrast mellan stötfångaren och difusorn bak. Min 120dM är Le Mansblå vilket jag tycker är den snyggaste färgen på en etta. Sedan föredrar jag helsvarta inredningar. I varje fall får det inte finnas någon beige eller brun plast i bilen. Det luktar amerikanare lång väg. |
|
|
Jag kan verkligen rekommendera Boston Lemon till interiören, tillsammans med accentslipade aluminiumlister, jag har det och är grymt nöjd. Jag rengör lädret två gånger per år och jag är inte så noga med blåjeans, träningskläder etc men tycker inte att lädret blir synligt skitigt. Utvändigt måste jag nog lägga en röst på svart eller lemans blå (har det senare själv och är nöjd förutom att det är trist om man är lat som jag och inte orka tvätta den varje dag eftersom skit syns väldigt lätt) |
|
| Njä, blått är inget att ha... ;) Vit, röd eller svart är vad som gäller! (subjektivt, jag vet) | |
| Denna ständiga färgdiskussion... Hoppas alla tycker att sin egen färg är snyggast! | |
|
Har inte sett någon kombination i verkligheten, men nog spenderat flera timmar vid BMWs konfigurator. I mitt tycke så är Lemon-läder och poppel-lister riktigt läckert. Med accentslipad aluminium tycker jag att det der ut som det skär sig mot det ljusa lädret. OBS. Det kan vara en helt annan sak i verkligheten, eftersom jag bara kan utgå från bilderna på konfiguratorn. == It takes a lot of knowledge to really mess something up == |
|
|
BMW Gbg hade för något år sedan en svart 3 dörrars 120d med silverlackade lister runt fönstren och med vad jag tror va Dakota Lemon skinnklädsel. Det var en skinnklädsel med vitaktig färg och paneler inuti bilen var svarta. Bilen i fråga var någon "Limited Edition" vill jag minnas. Riktigt snygg färg kombination hade den! |
|
|
Satsa på alaska grått läder, i kombination med svart innertak blir det helt galet fint i verkligheten! Synd bara som en sa tidigare att hela dörrsidorna blir i grått/beigt, hade varit snyggare om det blir som vissa med bara endel av dörrsidan är med läder färgen och resten svart. mvh Tobias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.