|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte kolla med er som ägt och kört en 540 e39 vad soppa förbrukningen ligger på. blandad respektive lång körning?? Tack för hjälpen :D | |
| Jag har en 540ia Touring och bensin är det bästa den vet ! Har kört ca 1400 mil, varav 600 är långkörning. Min snittförbrukning ligger på 1,18 l/mil vilket jag tycker är bra ! Långkörning där man kör enligt skylt+20km/h så hamnar jag på ca 0.93 l/mil. Går att köra snålare om man anstränger sig. Till och från jobbet över Essingeleden i rusning och mycket stopp å start, ja då är det lätt 1,5-1,7 l/mil. | |
|
På ett ungefär ligger min 540 sedan (6växlad manuell) på 1,4 blandad och strax under litern på landväg. Allt är så himla relativt beroende på hur ofta man låter 4,4:an andas för fullt och jag lovar att det blir ofta med en 540. Men vill man så går dom att snålköra. Har inte ångrat mig en sekund sen jag köpte min. Varenda gång gasen trampas ner får man ett leende på läpparna som förlåter allt som har med bränsleförbrukning att göra. MVH Andreas |
|
|
Men den där förbrukningen e ju helt klart godkänd, ska mestadels åka motorväg så det e ju bra:) Men har tittat på en 540 från -98, den verkar ha en 4,0l motor, du nämner 4,4 vad e det för skillnader?? e båda "540isar" |
|
| Instämmer helt med musse05, på pricken så är min bil också. Min är en 98 med en M62, 4.4 liters v8 i den. Kolla på utrustningspappret som sitter instoppat under sittdynan på passagerarplatsen, där står motorbeteckningen. | |
|
gundeboy. Åger en BMW 540 -98 det är en 4,4L V8... underbar bil o köra...som ybermeister säger: "Varenda gång gasen trampas ner får man ett leende på läpparna som förlåter allt som har med bränsleförbrukning att göra." Perfekt :) Hur långt har den gått o vad ska du lägga för bud på den? :) Länk? MVH Björn |
|
| Alla 540E39 har 4.4l motorn M62B44. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
From -99 är motorn ännu snålare. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Jag har en 540-98 automat. Åker mest stadskörning fram och tillbaka till jobbet. Då ligger den på runt 1,4l/mil men åker jag landsvägskörning drar den betydligt mycket mindre. 0,9l/mil är inga problem. Men blandad körning med mestadels stadskörning ligger den på 1,2l/mil. | |
| Ja visst är den snål. Min är en Touring, 98:a, manuell med över 20000 på mätaren. Enligt färddatorn över ca. 3500 senaste milen visar den nu på 1,04/mil, bilen rullar mest landsväg, körs lugnt allra oftast men betänk att den är tung med hygglig prestanda så framstår andra alternativ som bensinslukare. Finns inget att klaga på med förbrukning o 540 tycker jag. /// Daniel | |
|
Tack för alla svar:) E det stor skillnad mellan manuell och automat, både bränsle och prestanda. Hur e bmws automatlådor? sen e det stor skillnad på ljudet i en touring och sedan? Jag har tittat lite på nätet och blivit intreserad av den här Länk vet dock inget om den eller om den ens finns kvar:s så jag har inte kommit så långt i mitt köpande än, men en sak e iaf klar, det kommer bli en e39 540 touring:D |
|
|
Min 540iAT -00 som jag hade för ett par år sedan låg under de 4000 mil jag hade den på ca. 1,3 l/mil blandat. På en europasemester med både högre fart på autobahn, glidande på landsbygden och lite stadskörning så landade vi på 1,04 l/mil. Jämn landsvägsfart så gick det att komma nedåt 0,9. En manuell är utan vidare över decilitern snålare. ___ //Ulf |
|
| varför krångla till det allt mellan 0,85-3liter milen. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Har pendlat 4 dagar till jobbet med två starter i - grader 1.01 ökade förbrukningen till från 0.95. (annars över 3½år 1.06) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.