|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har pulat med att installera en digital box och har då haft både dörrar och backlucka öppna vilket naturligtvis slukat ström. Skulle starta bilen men då beter den sig väldigt skumt. Vet inte om detta är normalt för en m5 e39 -01 vid dåligt batteri eller om jag åkt på nått annat kul. När jag Vrider på tändningen och ska dra igång motorn så slår det i ett relä och alla lampor i kupen blinkar. gissar att det är reläet för startmotorn som lever om. (startmotorn går inte alls runt). Har nu satt på laddaren men det tar ju hyfsat många timmar och man vill ju bli av med den där gnagande oron. Vore ytterst tacksam för svar Linus | |
|
Känns väldigt mycket som batteritorsk, ja. Mät spänningen (och strömmen om du har möjlighet) på batteriet, så vet du. |
|
| Det var urladdat batteri. efter 6h laddning fick jag startmotorn att snurra ett ½ varv. | |
| köp ett nytt batteri gör susen. Den behöver mkt kräm :) Du vill ändå inte bli stående vvid annat tillfälle. | |
|
Om det är originalbatteriet som sitter i så är det ju minst 6 år gammalt (du anger inte årsmodell på din bil) och då är det nog dags att köpa ett nytt, speciellt om du kommer att köra i vinter. ___ //Ulf |
|
| Ja det är nog dags för byte av batteriet men det får bli till våren då jag ändå strax ska ställa av bilen. Bilen är från -01 så batteriet börjar få 10 år på nacken vilket är på tok för mycket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.