AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.037

BMW X1 177HK

Har varit och provat XI 177hk men jag må säga vilken slö motor, tycker även vägljudet var högt i kupén, kan bero på vinter däcken i detta fall, eljest var det en fin bil förutom fronten som jag inte kom sams med.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Bilen väger väl mer än 120d som ju känns pigg med 177 hk? Men du jämför ju med 130i och då känns väl många bilar ganska slöa.

Jag har provkört 520d med 177 hk och den har ju inte alls samma acceleration som 120d utan en egen mycket mer lugn karaktär.
som sagt beror på vad du jämför med.. jag som kör 116 just nu hade säkert upplevt den som snabb :P
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Kan bara hålla med, X1 177hk ÄR riktigt slö, visserligen hade bilen bara rullat 20 mil men den är betydligt slöare än ex 320d. Jag tror att det snart kommer en X1 x30d, den motorn skulle passa fint för det är en trevlig bil tycker jag men det behövs en diesel 6a

//Stefan
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Tyvärr har det sagts att dieselsexorna inte kommer hitta ner i X1 då dom väger för mycket.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Men det finns ju en x23d med dubbelturbo och 205 hk så den borde vara piggare.

Jag vågar tippa att den motorn kommer till nya 5-serien också på bekostnad av 525d.
Som jag skrev här Länk så upplevde inte jag X1 23d som överdrivet pigg. Troligen mest på grund av automatlådan. Synd tycker jag på en av marknadens absolut bästa dieslar.
Men BMW verkar vara övertygade (enligt försäljaren jag pratade med) att alla som köper SUV vill ha automatlåda.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.