AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.303

Rostundersökning i skåne?

ax
71
axelv8
bmw 740ia e32
Porsche 964 cab 1990
Porsche 964 coupe 1992
Jag står i begrepp att ev. lacka om hela min 540 e34. men först vill jag veta att den är helt frisk under i balkar o.s.v. angående rost.

känns ju trist att lägga 22papp på lack så har den börjat rosta upp undertill.

Jag söker därför efter firma som kan göra en sådan undersökning, kanske titta inuti balkarna eller hur dom nu gör.

Tacksam för tips på firmor, jag bor i skåne men ev. får man kanske flytta lite på röven.

simma lugnt kör hårt.
De som håller på med rostskydd borde väl kunna göra detta åt dig?

T.ex. Dinitrol center..

Nu bor ju jag i Uddevalla, så det är nog ingen idé att jag tipsar om min "favoritfirma" här uppe..?

//Jesper
Do
355
Doktor-T
BMW 530/540i -93 Moddad
De flesta större eller mer välkännda firmor som pysslar med rostskydd brukar kunna gå in med fiberoptik och kontrollera balkars kondition.

Googla lite så bör du hitta något.

SUPERNATURAL
ax
71
axelv8
bmw 740ia e32
Porsche 964 cab 1990
Porsche 964 coupe 1992
Ja då tackar jag Lecar och docktor-t för tipsen.

Jag vände mig till p&b bilvårdscenter i Lund (genom Dinitrol). en fiberoptisk undersökning i balkar o.s.v. gick på en halvtimme o va helt gratis, jävla trevligt av dom, plus att jag fick en tid redan om två dar.

får vi se hans domslut, återkommer på fredag med omdöme av P&B samt resultat på bilen.

adios
ax
71
axelv8
bmw 740ia e32
Porsche 964 cab 1990
Porsche 964 coupe 1992
Ja ni som följt tråden: jag va inne på p&b idag för rostkontroll, han kikade med kamera i balkarna, med bra ressultat förutom bakre tvärbalken där hade det kommit lite men inte allvarligt. så han skräddarsydde en bahandling för mig innefattande hålrum, framvagn och bakvagn för 3300.
så det tog jag, deras hela program kostade annars dryga 8000kr.

trevliga va dom också.

ps. undersökningen va gratis.
Härligt! :)

Men dryga 8000kr för fullständig behandling låter dyrt...? När jag gjorde dinitrols fullständiga program så fick jag betala 5500kr, och de sa att min bil var en av de dyrare att rostskydda för att de behövde plocka ner dörrsidorna bl.a. Nästan så att de beklagade sig över kostnaden...

//Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.