AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.130

Kylfack i mittarmstödet E90 ?

Roffa1
Kopplade nyligen in Ipoden inuti mittarmstödet, upptäckte då att det fanns ett ventilationsgaller i bottendelen av det lilla utrymmet? Är detta ett s.k kylfack? Har sökt i bruxen men hittar ingen info om ämnet.

Enl utrustningslistan så finns inget extra tillval av kylfack.
Undrar likaså om nyckelavstängning av airbagen (passageraresidan) är standard? detta finns i min E90 men saknas också i utrustningslistan.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Vad jag vet försvann kylfacket under mittarmstödet innan faceliften. Men där är jag inte hundra.

Vad gäller nyckelavstängningen så hänger den ihop med ISOFIX-tillvalet. Har du ISOFIX så har du avstängningsbar airbag.

Mvh
Wiberg
Roffa1
Wiberg: Verkar stämma bra, bilen är utrustad med isofix.
Men gåtan med ventilationsgallret under mittarmstödet kvarstår;-)
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Enligt den här tråden på E90post Länk så är ventilationsgallret (med tillhörande switch) borttaget från modellår 09 och framåt. Det som ser ut som ventilationsgaller är mynthållare enligt den tråden.
e1
30
e1569
318d E90
Om det är kylfack så ska du även ha en liten strömbrytare med läge 0 och 1 nere i facket. I läge 1 blåser den in luft från klimatanläggningen och temperaturen regleras med reglaget som man ändrar temperaturen i baksätet med.
Roffa1
Kan ej minnas att jag såg någon strömbrytare, jag noterade dock att det var betydligt kallare under mittarmstödet än övrigt i bilen. Ska kolla upp detta mer noggrant.
Visa användare
253
Aduoan
BMW 335d+ Touring M-Paket

120d 2007
Hej, väcker liv i en gammal tråd..

köpt mig en 325d 08 m-sport och kylningen i facket fungerar ej. 0-1 men de händer inget. vad kan de vara för fel?

Tack

Adu Oancea
Jag kör för livet!
Inte så mycket som kan gå sönder där tänker jag.. Som jag minns det från min förra så blåser den alltid kalluft dit om bilen/ac:n är på. Reglaget 1-0 är helt enkel bara öppet/stängt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.