|
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Kopplade nyligen in Ipoden inuti mittarmstödet, upptäckte då att det fanns ett ventilationsgaller i bottendelen av det lilla utrymmet? Är detta ett s.k kylfack? Har sökt i bruxen men hittar ingen info om ämnet. Enl utrustningslistan så finns inget extra tillval av kylfack. Undrar likaså om nyckelavstängning av airbagen (passageraresidan) är standard? detta finns i min E90 men saknas också i utrustningslistan. |
|
Vad jag vet försvann kylfacket under mittarmstödet innan faceliften. Men där är jag inte hundra. Vad gäller nyckelavstängningen så hänger den ihop med ISOFIX-tillvalet. Har du ISOFIX så har du avstängningsbar airbag. Mvh Wiberg |
|
Roffa1 |
Wiberg: Verkar stämma bra, bilen är utrustad med isofix. Men gåtan med ventilationsgallret under mittarmstödet kvarstår;-) |
| Enligt den här tråden på E90post Länk så är ventilationsgallret (med tillhörande switch) borttaget från modellår 09 och framåt. Det som ser ut som ventilationsgaller är mynthållare enligt den tråden. | |
| Om det är kylfack så ska du även ha en liten strömbrytare med läge 0 och 1 nere i facket. I läge 1 blåser den in luft från klimatanläggningen och temperaturen regleras med reglaget som man ändrar temperaturen i baksätet med. | |
Roffa1 |
Kan ej minnas att jag såg någon strömbrytare, jag noterade dock att det var betydligt kallare under mittarmstödet än övrigt i bilen. Ska kolla upp detta mer noggrant. |
|
Hej, väcker liv i en gammal tråd.. köpt mig en 325d 08 m-sport och kylningen i facket fungerar ej. 0-1 men de händer inget. vad kan de vara för fel? Tack Adu Oancea Jag kör för livet! |
|
| Inte så mycket som kan gå sönder där tänker jag.. Som jag minns det från min förra så blåser den alltid kalluft dit om bilen/ac:n är på. Reglaget 1-0 är helt enkel bara öppet/stängt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.