|
|
|
|---|---|
|
Går det att eftermontera funktionen som automatiskt slår på och av helljusen under mörkerkörning? Har sett att backspegeln ser annorlunda ut, men är det så enkelt som att byta den? :) är lite nyfiken på vad man kan göra själv på E61/E60, som exempelvis montera denna funktion. Någon som vet eller har gjort detta själva? /Hammar | |
|
Det sitter säkert sensorer i backspegeln precis som du nämner. De funkar på liknande sätt som de som bländar av spegeln vid ljus bakifrån osv. Jag är tveksam till funktionen. Har testat ett par gånger (ej i BMW) och avbländningen är inte så exakt som iaf jag vill ha den. det blir antingen för tidigt, eller för sent med irriterande blink från den mötande. Intelligensen är också låg vid möten över backkrön eller i kurvor osv. Personligen hade jag lagt pengarna på nåt trevligare tillbehör. FP |
|
|
Glömde: Sensorn styr ljusmodulens funktion (helljusen) och det kan säkert kräva kodning av denna, förutom ny spegel. FP |
|
|
Är det någon som vet var sensorn för helljusautomatiken sitter? Om den krånglar vad kan det bero på? Norrlänningen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.