|
|
|
|---|---|
|
Bytte en kylarslang igår och fick antagligen mycket luft i systemet. Körde hem bilen (som är turbokonverterad) och den började koka. Är de bara skit med allt nu eller är det lugnt när det bara hänt en gång? En sak till, Hur luftar jag kyl systemet lättast? | |
| Ju längre du kör med kokande motor,ju mindre chans att den klarat sig.Så frågan är ju,hur länge körde du?Och om du nu körde med kokande motor,VARFÖR? | |
|
Ställ gärna bilen i uppförsbacke, öppna luftskruv om du har nån, fyll på vätska till max, starta bilen och kör den varm med värmen på max i kupen(kolla hela tiden nivån o luftskruven) och fyll på vid behov! stäng skruven när det bara kommer vätska, tryck lite på slangarna emellanåt. när bilen blivit varm kollar du nivån igen, kör en sväng på några mil o kolla nivån igen, känn sedan efter så att alla slangar har blivit varma, funkar inte detta har du nåt fel någonstans. NR8 luftskruv Länk 628csi |
|
|
Bimmerbåjj: För jag upptäckte att motorn började gå uppi temp när ja va halvvägs hem från garaget. Så länge jag gasade på så va tempen ok, så körde till närmsta mack ist. 628csi: Tack för tipset, ska prova det! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.