AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.331

Fälgrenovering - mycket bra jobb av Flemings Bilservice i Sthlm!

ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Jag har själv letat lite alternativ till Intera då jag klantade mig och skrapade lätt två av mina M-Sport fälgar i somras. Lite men förbannat störande, tänkte på det varje gång jag gick till och från bilen innan jag la om till vintersulor.

Jag ska försöka lägga upp nån mobilbild senare men jag är jävligt petig och tycker att resultatet blev helt perfekt! Som nytt eller bättre för 1600 kr/fälg, Intera skulle ha 1900 kr/st så jag sparade en full tank där.

Han man snackar med heter Kalle och finns på 08-7744394 (liten verkstad i Flemingsberg söder om Sthlm). Liten rundtur av verkstan, koll av andra fälgjobb och mycket trevligt snack ingick :)

PS.
Det här är ett litet komplement till alla "f*n jag skrapade"-fälgarna jag själv hittade tidigare. De som oftast kommer upp är Intera, Flemings Bil själv och fälgfixarna - jag fick inget konkurrenskraftigt pris i och med att jag skullebehöva betala frakt till dem.

Det är de här fälgarna jag har:
Länk

Jag har betala 800:- kr för att lacka om 4 st 18" fälgar, 2 va skrapade.
Finns även en känd lackerare i trakten som tar 2500:- för 4 fälgar.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Sevak, vart lämnade du in dem då? Jag har en fälg som jag tänkte lämna in nu när vinterpuckarna åkt på.

Sen läste jag i någon tråd att du brukar vara i Trosa och gasa.. hojta till nästa gång du är i krokarna.

/Andreas.
Håll till höger eller gasa.
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Det är möjligt att man kan göra det tokbilligt, med eller utan kontakter, men jag ville inte chansa då jag läst om nån som fått halvdant resultat tillbaka för dyrare pengar än ni skriver. 800 måste vara superkompispris va? Vem f*n fixar fyra fälgar för 800 spänn!? Intera skulle ha 800 i tillägg bara för att det var "brilliantlack", för två fälgar (de skulle ha 3800 för 2 st).

Kalle fixar fälgar åt flera bilmärken bl.a. Volvo så det här blir lika bra som nytt. Han berättade att de inte bara slipar ner lacken för då blir det olika grund så fälgen strippas på all färg med starkt medel innan de sätter igång. Jag är grymt nöjd men det kostar att vara klantig :)

Mistafrizz: Bor du nära Trosa eller?

Jag har lämnat fälgar på lack där 2 ggr och blivit nöjd. Det är ett ställe i Lkpg. Men nu har han fått en delägare tror de är lite dyrare ny men tror inte kostar mer än 1200 för 4 st. Ska lämna in lite fälgar inom 1 månad då får vi se vad de kostar.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Beställde en helrenovering av 4st paralelleker 37 fälgar hos Flemmings för ca två år sedan. Första intrycket mkt. seriöst. Men när jag hämtar fälgarna så upptäcker jag att en utav de fyra däcken har en bula på däcksidan som inte fanns där när jag lämnade in dem. Påpekade bulan och fick en förklaring om att den måste ha varit där tidigare, fast jag var säker på att så inte var fallet. Nåväl köper 2st nya däck som han monterarför ett midre tillägg. Nöjd med avsaknaden av mindre kantstötningsskador samt ny klarlack så monterar jag de nyrenoverade sommarfälgarna inför stundande europasemester. Märker redan dag två att RDC varnar för att ett däck har för lågt tryck. Fyller på något hekto samt nollställer RDC. Efter någon dag ett nytt larm om lågt däcktryck, och så upprepas proceduren. Kollar om jag hittar någon spik eller liknade i däcket. Då så inte är fallet så fortsätter vår semester. Vid hemkomsten så lämnar jag in bilen till vår lokala däckfirma. fter ett tag kommer han ut till kundmottagningen och ler lite frågande och undrar vad jag har haft för mig, och ber mig följa med ut i verkstaden. Fälgen som jag har haft problem med under två veckor visar sig ha en ordentlig spricka. Inte nog med att det har spruckit ordentligt ca 25-30mm från fälgens innerkant mot nav. Sprickan är dessutom utmärkt på fälgens insida med en pil samt texten SPRICKA. Samma penna hade använts på ett ställe till för att markera en skada som skulle lagas. Sprickan korrigerades kostnadsfritt,. Men för mig så känns det inte seriöst att lämna från sig ett jobb på det här sättet.

Mvh. Patric, BMWCS #4598
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
Sevak, Vilken firma i Lkpg har du använt dig av??
M3
14
M3_sweden
M3 E46 2001
nikasp

Kul att du blev nöjd!

Tänkte bara tillägga att priser alltid går att diskutera, fick bättre pris hos intera (än 1600/fälg) på mina orginal 19".

Mvh Jonas
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Men vad fasen. Jag var in hos dem och visade upp bilen och 3800 var det som gällde. Vete tusan om det var brilliantlack eller att jag inte tjatade som gjorde att de inte matchade Kalles pris. Nåja, strax dax för sommarhjul på!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.