AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.483

Köpa bil med många ägare?

Ni
148
Niklasw
BMW 540IM 6vxl 2001
Eftersom jag letat bil i ett par månader nu så börjar man bli lite desperat när man inte hittar nån vettig, kikar på en nu med med fasligt många ägare(11st sen importen 2002) men billig är den, hur ställer ni er till bilar med många ägare men som ändå har bra servicehistorik?
Själv brukar jag alltid försöka köpa en lite dyrare med hyfsat låga mil och få ägare, men de är inte alltid de hjälper, åkte tåg 40mil nyligen på en för årsmodellen dyr bil och med få ägare, resultatat är att man fick åka tåg hem igen eftersom den inte var så felfri som en sån bil ska vara.

Jag tänker ju alltid när jag köper en bil att den ska gå att sälja om nåt år och då är det inte direkt att man skriver" vill du bli lycklig ägare nr 13 sen importen 2002" i annonsen..

Antal ägare ock i relation till milen är relativt beroende på just dessa faktorer.
ex,20000 mil ock 10 ägare ger 2000 mil i snitt per ägare.
ex2, 8000 mil ock 5 ägare ger 1600 mil per ägare osv.
Antal ägare beror också på hur många bilhandlare som varit ägare under tiden?
Sen har Du de faktum att några ägare kan ha gjort bra affärer eller klipp vill säga ock bara sålt bilen vidare för förtjänst.
Det viktiga är att bilens skick är gott ock att dokumentationen finns om bilen mm.
Är bilen i bra skick och "käns rätt". Så struntar jag i mil och antal ägare.
Även servicebok i vissa fall. Är det en vanlig bruksbil så brukar det inte va nå problem. Även "perfekta" bilar går sönder.
Över 45 bilar nu och bara ett par har vart riktigt mörker.
Är priset oki. Så tveka inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.