AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.212

Svårt o byta slutljuddämpare M3 E46?

Sida 2 av 3
Här har ni ljudklipp på alla system som finns:

Länk

Kan sammafatta det så här.

Eisenmann, GruppeM, Dixis dånar mycket, brölar på bra och hög resonans.

Supersprint Sport låter inte mycket mer än orginal.

Supersprint Race låter inte jättemycket på tomgång, ingen jobbig resonans men när du drar på, då j-vlar skriker det. Låter som en M3 ska x10, metalliskt, rivigt och inget dånande ljud utan ren porr för öronen.

Kolla Klangford.com och youtube för jämförelsen, men som sagt, SS Race alla dagar i veckan!
Vill minnas att någon som beställde sitt system från Tyskland fick ett paket innehållande ett helt buckligt avgassystem (fraktskadat?). Det jag tänker på såg ut ungefär som att det rasat ner för en trappa ett par tre gånger eller så. Minns inte vem det var, men en avföringsfärgad M3 E46 var det i alla fall. Denna risk vara värd att ha med i kalkylen om man promt ska spara in de sista tusenlapparna.
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Då även jag letar efter system så ser jag fram emot fler kommentarer och åsikter om era upplevelser gällande ljudet.
Jag vet ej vad jag ska köpa för nåt i dagsläget?
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Phoenix M3:

Nackdelen med att kolla film på internet är att ljudnivån sällan går att få en bra uppfattning om.

Se t.ex. detta klipp: Länk

Jag körde med öronproppar och ändå fick jag ont i öronen men på filmen låter det inte så farligt mycket.

Men jag gillar din beskrivning det kommer definitivt att hjälpa mig när jag väljer system.

Kommer skriva någon rad sen när jag har installerat mitt system.

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Freddesix: Helt otroligt vilken överdrivelse. Det var min M3 och mitt system som fått 2 bucklor som gick att knacka ut. I min gamla projekttråd på Zatzy finns bilder på det.

Avföringsfärgad? Skiter du gult bör du nog uppsöka läkare omgående.
Alla supersprintsystem kommer från Italien, där Supersprint har sin fabrik. Det kan ju bli fraktskadat oavsett vilka du beställer ifrån, genom svenskt företag eller privat från ebay.

Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Håller med till 100% men dock så kan det bli 100% jobbigare att få ersättning när man beställer från utlandet.

Nu är ju en buckla kanske inte så mycket att gnälla på hos tillverkaren och jag tror inte att något fraktbolag i världen skulle ersätta en ljuddämpare för en buckla men om det hade vart värre t.ex. som "Freddesix" beskrev det så är det ju lättare att ta det med ett företag i Sverige.

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
kollade precis i tyskland 1299 euro plus 35 euro i frakt inte så mkt billigare längre :)
Phoenix: Sedär, världen är bra liten ibland! Skoj att du var nöjd med skadorna. Färgen råder det tydligen delade meningar om, intressant att vissa kallar den "gul".

CooperVickis: Exakt min poäng, själv accepterar jag inga defekter på nya produkter varför en garanti på att prylarna är just felfria medför ett visst mervärde. Hur högt det senare skall värderas är självfallet upp till var och en.
Phoenixgelb, Phoenixyellow, Phoenixgul, tjaa, det får jag till gult iaf.

Du verkar vara en jobbig person : "skoj att du var nöjd med skadorna"

Jisses.
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Jag valde mellan Imolaröd och Phoenixgul,tycker båda är grymt snygga.
Jag kallar den för gul.
Ja den är gul och heter gul, freddesix har nog bara drabbats av den svenska avundsjukan.
74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Absolut,jag håller med att den är gul.
Men jag valde Imola röd enbart för att jag hittade rätt bil.....hade lika gärna kunna varit gul.
jo, jag såg också den där skitfärgade M3an. Ljuddämparen såg ut som en måltavla för fågeljägare.
Ni är för härliga ni, bidrar oerhört mycket i tråden med :)
michael.anki
Visst betyder Phoenixgelb=Phoenixgul!
Har ni rökat på eller är ni efterblivna på något sätt??

Bmw idag Bmw imorgon
Coopervickis: Jag har SS race på min phoneixgula M3a som förövrigt är "Phoneix M3"'s gamla bil, vi har kört mot varandra många ggr på rejs.. Skulle inte du sälja din bil?
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Joo jag funderade på det ett tag men jag har bestämt mig för att behålla den istället.

Jag tycker att ljudnivån är rätt så låg på din faktiskt.

Trodde det skulle vara mycket mer på det systemet.

Då blir det nog Eisenmann race istället =)

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Länk
Clip ovan:
Låter som han har lite mer än bara slutburken. Me det låter trevligt ialllafall.
Själv kör jag på DIXIS, överlägset!

;)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.