|
|
|
|---|---|
|
Jag har spänning fram till tändspolen men ingen gnista vid tändstiften. då säger de att det kan vara fel på tändmodulen men jag hittar ej den. Styrboxen (svarta lådan) vet jag var den sitter , kan tändmodulen sitta i den? Eller är det styrboxen som kan vara trasig??? | |
|
du menar motronicen ovanför handsfacket? Den har inbyggd tändmodul. Hur kom felet? Plötsligt eller lite då och då för att sen dö helt? /Per |
|
|
Den bara dog sen kunde jag starta och köra 200meter sen dog motorn igen och nu vägrar han starta... |
|
|
Mät upp vevaxelgivarna, Du ska ha 860-1060 ohm mellan stift 1 o 2 och mellan 3 och 1, 2 ska det vara 100k ohm. Samma för båda givarna. Kontaktstyckena sitter framför startmotorn på blocksidan. Slår huvudreläet och bränslepumpsreläet till när du slår på tändningen? /Per |
|
|
Man ska alltså mäta vid kontaktstyckena det går inte att mäta vid boxen då? Reläna har jag inte lyssnat på vid start men jag kan prova det. |
|
|
klart att du kan mäta där, bara att koppla bort boxen så kommer man åt bra i kontakten. /Per |
|
|
ok , gäller bara att hitta rätt kontakter om jag mäter vid boxen bara. Skall testa detta imorgon. Annars får jag tacka för dessa goda förslag... |
|
|
varvtalsgivaren har stift 8, 27 och lägesgivaren 25, 26. Mailar dig en liten pdf med en del kul mätvärden som gäller vid olika förhållanden. /Per |
|
|
Vill du även maila mig? rodge |
|
|
kommer ett elschema o en tabell. /Per |
|
|
Attans bövlar jag kommer ej in på adressen jag har uppgivit!!! Har inte nyttjat den på ett tag så den kanske har blivit avaktiverad? Har nu uppdaterat till en ny adress. Vore tacksam om du kunde skicka igen. Tackar på förhand... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.