|
|
|
|---|---|
|
Jo som rubriken.. Va dra dem per/mil? Bra bruksbil? Skatt? + försäkring? hur dyrt? Krånglar mkt? Jag kommer att stå som ägare på bilen men min morsa betalar skatten, försäkringen om det inte blir mer än 3000 per år resten betalar jag själv. Och jag får en fulltank gratis i månaden. Jag själv kommer drygt köra cirka 5km( fram& tillbaka) per dag och undrar därav lite hur det är med bensin förbrukningen. Jag tänker nämnligen köpa min brosas fulltutrustade 95'a för 25K och som är i nyskick och som fungerar utmärkt, just därför så vill jag veta så mkt som möjligt om denna bil och hur man bäst sköter om en sådan lyxvagn ( har inte så bra koll ) Svar uppskattas! // Mvh Andreas Ice Ice Baby | |
|
Vid din ålder så kostar lär ju försäkringen kosta 20- 25000:- om året. Om du ska ha den helförsäkrad vill säga. Skatten ligger på knappt 3000:- om året. Om du bara ska köra 5 km om dagen så hinner ju bilen knappt bli varm vilket sliter en hel del och förbrukningen kommer inte vara nådig. I övrigt så är det en fantastisk bil för pengarna!! |
|
|
Okej tack så mkt för svar! Nej bilen kommer inte vara hel försäkrad utan jag kommer ha bilen trafikförsäkring men jag kommer inte precis leka rövare med den bilen eftersom det ska vara väldigt dyrt med delar till den. Ice Ice Baby |
|
| Ett bra tips är att kika på begagnatguiden för E38. Där tas de vanligaste felen upp. Generellt kan man nog säga att man bör kalkylera med en lite större driftsbudget än för en mindre bil. Min högst personliga uppfattning är att det är alldeles för fina bilar för att missköta underhållet. | |
|
Jo jag får nog ta och läsa igenom det. Men jo men visst kommer man Underhålla bilen och hålla den i lika bra skick som den är nu, det är självklart ;) Ice Ice Baby |
|
|
Den är en utmärkt bruksbil. Skulle räkna med en förbrukning på drygt 1.5 l/mil. Att det skall vara dyrt med delar är en myt, de är jämförbara med andra bilmärken. Priset låter lågt i förhållande till det beskrivna skicket så du verkar ha en snäll bror. |
|
|
Det finns som sagt prisvärda reservdelar att få tag på, men det finns också mycket som kan gå sönder på en E38. Men det är en underbar bil, finns nog inga mer prisvärda bilar än en E38 i bra skick. ______ |
|
| Det låter fantastiskt att bilen är i nyskick, finns det några bilder på den? Inte precis varje dag man stöter på en fjorton år gammal bil i samma skick som när den rullade av bandet. För 25k låter det som ett klipp! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.