AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.465

Köpte bärarm i Tyskland

Tjena! Min granne var nere i Berlin en sväng. Passar bra tyckte jag o bad honom köpa en ny bärarm eftersom min spindelled är slut. Den bör vara billigare där, så jag skickar med BMW:s art.nr, chassinr. osv.
Till saken hör att jag har M-chassi, o det är bara orginal eller autoexperten som har rätt bärarm. Han köpte den på en av Tysklands största biltillbehörskedjor... Men fick likväl en som är till ett standard-chassi.
Så nu undrar jag om man använder samma bärarm till alla bilar, och att det är överkurs med den rätta bärarmen?

Emil

Ni
966
Nip
320i-04
Ser du inte på artikelnumret om du fått det du beställde?

Alltså om man likställer dessa artiklar och den är märkt med det du beställde.

För man undrar ju om BMW kan kosta på sig att lagerföra två olika artiklar bara för syns skull.

Något som skiljer i dimension eller ytbehandling osv borde det ju vara.
Det var min tanke också. Måste ju vara dyrt. Enligt Realoem finns det tre olika till e46-karossen. Standard, M-chassi och M3. Bilfirman fick art.nr som står på min bil (stämmer med realoem).
Men den jag fick är precis samma som Schmiedmann lagerför till standardchassi. Dom har ingen till M-chassi, men till M3. Fabrikatet är Meyle, och söker man på deras hemsida stämmer deras ref.nr med ett standardchassi. Ska ringa schmeidmann imorron o fråga om det.
Pe
157
Pekki
320dT -14
Får man fråga hur mycket biiligare det var då?
Haha, det var det inte. 182 euro = ca 1800. Schmiedmann tar 1376kr (plus frakt?) BMW tar 2800 spänn!!! (Visserligen blir det rätt då) Men grannen ska ner igen över jul, så det ordnar sig. Vi fick förlängt öppet köp.
Men nu har jag sett att både Lemförder och Febi tillverkar rätt modell, så det ska nog lösa sig utan att blanda in BMW. Vad gör man inte för att spara lite? Jag har tid att krångla, bilen ska ändå stå still över vintern.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Tättingeberra: Fick du upp olika nr på de olika bärarmarna i realOEM?

I så fall: sök på det numret på vår sida så får du upp rätt bärarm.

Ta bort alla mellanslag och bindestreck innan bara.

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.