AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.079

Specifikanpassad instruktionsbok eller generell.

aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Har tidigare ägt en e38 med tysk instruktionsbok. Beställde en svensk instruktionsbok från BMW, hade då med mig bilen i fråga till BMW. Någon exakt instuktionsbok för just den bilen går inte att ta fram. En generell för är fullt möjligt.
Kommer att behöva en svensk instruktionsbok till nästa bil. Stämmer det att det endast går att beställa generell instruktionsbok, inte en som är helt anpassad för just aktuell bil?
Kanske är det någon som har erfarenhet från någon annan BMW försäljare än den jag har vart hos.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Hur menar du med exakt ?

Oavsett språk är ju instruktionsböcker från BMW anpassade för årsmodell/tillverkningsperiod och modellserie samt i viss mån kan de vara anpassade för försäljningsland.
Det ger ju ett visst utrymme för att många funktioner som din bil inte har finns med i boken tex.

De importerade vagnar jag har ägt har det alltid gått att fixa en lika exakt bok på svenska som ursprungsspråket på via BMW.

Mer exakt eller inexakt blir det nog inte.
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Jag kanske skulle ha lagt mitt inlägg i "Samtliga BMW".

Med exakt menar jag för just den aktuella bilen och utrustningen. Skulle instruktionsboken innehålla instruktioner till varje enskild tillbehör och tillval som finns så skulle det bli en bibel.

Luskade reda på att man bör kunna beställa en Svensk version av den om man bara har det utländska orginalets bokens artikelnr.
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
750kr kostade instruktionsbok till bilen.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Till E66 finns det även en del komplementböcker, som t ex till navigationen mm på svenska för att kunna täcka in alla tillbehör. Det finns en generell instruktionsbok, fick komplettera den svsålda 745a E65 jag ägde i ett par veckor med just en sådan. Kostade 200 kr då vill jag minnas.
Mvh
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.