|
|
|
|---|---|
|
tjena! jag har en bmw 520i -85. Bilen går inte att starta med nyckeln för det händer ingenting då. Jag får igång bilen med start kablar men den dör när man kört ett tag, och den går inte att starta sen. förutom med startkablar igen... kan de vara nått elfel, bensin pumpen eller vad? är det någon som haft liknande fel? Oerhört tacksam för svar. mvh Helmersson | |
| Låter som du behöver ett nytt batteri, när du kopplar in startkablarna så nyttjar du den andra bilens batteri men när den kopplas bortså får bilen klara sig själv. Det kan funka någon minut till spänningen i ditt batteri är för låg igen, då stannar bilen. | |
|
tja kolla jordanslutningen från generatorn samt att generatorn laddar som den ska. mvh m60-b30... |
|
zcooter |
Hur gamalt är batteriet? Är du säker på att generatorn laddar? Kolet kan vara slut. Detta torde hålla dig sysselsat en helg!!!! Lycka till |
| Låter som generatorn har lagt av,batteriet blir ju lite laddat när du kablar igång den sen räcker det en liten stund... | |
|
Det är så jag uppfattar det också, generatorn laddar inte. Mvh |
|
| Även om det är generatorn så kan batteriet ha sulfaterat och det gått länge utan laddning, då det är dött så har processen säkert redan satt igång, ladda upp batteriet så fort som möjligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.