|
|
|
|---|---|
|
X5 3.0d -03 start problem ibland. Har hänt 4gånger nu första gången sprang in på en kiosk 3min senare startar inte bilen den går runt men tänder inte eller ingen bränsle. Tog den med bärgare till garage tänkte att den frysigt lät den stå provade efter 2tim och den startade. dom 3första gångerna var i januari till mars och så har det hänt idag 20091025 får inga felkoder och har nytt batteri efter andra gången det hände. låter man den stå en till två timmar så startar den utan att man gjort något mycket skumt. någon som har något tips? har provat med båda nycklarn men ingen skillnad | |
|
Inser att detta är ett väldigt gammalt inlägg, men jag har precis samma problem med min bil. Har letat på nätet utan att hitta något så det vore intressant och höra vad det var för fel? /Molle |
|
| En BMW-tekniker som jag pratat med eftersom jag haft liknande start-problem (dock visade sig mina problem ha med motorvärmarinstallationen att göra...) var nästan helt säker på att det har med spridarna att göra. Det kommer in luft på något sätt i common rail-systemet. De nya spridarna som man byter till är förbättrade versioner av de som sitter i den ursprungliga M57N2-motorn i E70. (Sista meningen relevant om man har en äldre E70 vill säga.) | |
|
Ska lämna in min bil (X5 3.0D E53) idag. Dom lät ganska säkra på att det skulle vara spridarna, men jag tycker att felet skulle vara mer konsekvent då. På min bil kommer och går felet lite som det själv vill... Jag har däremot fått för mig att det sker oftare när jag har kört med dieselvärmaren, å andra sidan har jag snöat in på alla möjliga teorier sen felet började i december =) /Molle |
|
| Kan ju vara så att dieselvärmaren värmer blocket ojämt(?) Det var så jag fick start-problem med den nyligen installerade slangvärmaren på min E70. Tempgivarna vill helst läsa av samma tempertur i hela motorn... Om nu din dieselvärmare värmer motorn vill säga. Har ju läst på forumet om att vissa av dessa värmare enbart värmer kupen. Om du har den typen skulle det ju iofs kunna vara att det läcker in små mängder värme i motorn. Nu spekulerar jag också vilt... :) | |
|
Fick precis ett samtal från verksta'n, det var tydligen en el-pump som hade gett upp. Inte den som sitter i tanken, utan det finns ytterliggare en pump. |
|
|
Bra att det löste sig! /M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.