|
|
|
|---|---|
|
kan man få på 15" stålfälgar på bmw116-10 utan att oket tar i eller måste man ha minst 16" någon som vet | |
Ghost Rider |
skulle tro du måste ha 16 tum me tex 205/55-16 Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
|
Jag är oxå intresserad av 15" hjul, till en 118d. PGA ofta oplogade mindre vägar mellan bostad och landsväg, tänkte jag använda 185/65/15 däck till vintern Jag tror som spökryttarn att det inte finns något som passar. Men. Finns det någon som VET? |
|
| 15" passar inte. Det är 16" som gäller med antingen 195/55-16 eller 205/55-16. | |
| Eller 185/60-16. | |
| Urma: att hitta vinterdäck i den däckdimensionen är nästintill omöjligt, därav att jag utelämnade den i mitt förra inlägg. | |
|
Någon som har testat med 15 fälgar? och inte bara läst sig fram? Det skiljer en del på utformningen mellan olika fälgar.... |
|
| Finns inte en chans att 15" går på en 118d iaf. Det sitter för stora bromsskivor runt om (300mm bak och 292mm fram). | |
|
Är inte Aluhjul tjockare i fälgbanan än en plårfälg . Kan det vara så att oket tar i utåt, Spacers? Det är lättare att hitta smalare däck i dim 15". Jag tycker 195 är för brett på vintern, i alla fall på en lätt bakhjulsdriven bil. Så jag sökte lite, och fann några dubbfria 185/60-16. Fann även desssa Bridgestone 185/55-16. Ska tydligen vara tillverkade i Finnland numera. Tror jag tar dessa till vintern. Länk |
|
|
chris87 jag körde med 324mm skivor+ 4 kolvs ok på e28an med 15" fälgar så 300mm skivor lär inte vara något problem. Det hänger nog mer på fälgens utforming vs okets utformning! . |
|
| Kanske ska omformulera mig då. På en bil med standard bromsok är de storlekarna på bromsskivorna för stora för 15" fälgar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.