|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
7,5" är ~191mm och 8,5" är ~216mm. 225-216=9, 205-191=14. 205 på 7,5 kommer att fylla ut fälgen bättre än 225 på 8,5". Däck varierar en del i bredd men det ger en iaf fingervisning. |
|
|
oj oj massa siffror nu =P hehee okej men ja tror ja kommer gå för 225/45-17 runt om så tror ja de blir de bästa för dessa fälgar hoppas ja. vill helst inte ha olika bredd men ja tänkte eftersom fälgarna va olika bredd så måste man väll även ha olika bredd på däcken oxå... Men har hört en del ha 225 45 som chris säger runt om, så varför inte ja me... |
|
|
Hej lånar tråden lite:) Jag tänkte köpa m66 fälgar till en e39 Jag tror bredden fram är 8" och bredden bak är 9" Fram är jag ganska säker på att det ska vara 235 i bredd, går det bra att köra med 215 eller 225 fram? Vad ska det vara bak? Och vad kan man sätta på för däck med minsta bredd? Mvh. Richard |
|
| Richo, skapa en ny tråd i rätt forum! Dvs 5-serie forumet!! | |
|
precis hur ska vi ha en anning om vad en 5-serie är för nåt? =P m66 fram: 8x17, 235/45 bak: 9x17, 255/40 all bmw-orginal fälginfo hittar du här: Länk |
|
|
Yo! Vart o beställt däck idag fick bli kumho friktions däck 225/45-17 runt om =D (me friktions däck kan man "leka" lite mer nu när snön kommer annars sliter man upp halva assfalten me dubbar =D) skall sättas på fälgen på måndag spännande o se hur de blir, skall sedan under veckan sättas på bilen oxå de ska bli kul ;) TACK ALLA FÖR ALLT TIPS O HJÄLP ;) /Rupesh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.