|
|
|
|---|---|
|
Ok, jag har trötnat på Bussinesljudet jag har i min bil. Hur skall man göra för att förbättra? Eftersom att jag gillar originalgrejjer letade jag upp den här saken, original baslådan för hifi systemet.. Kan man koppla in denna i vilken E39 som helst eller behövs konvertering? Länk Sedan är frågan hur man ger den power. Antingen tar man kablarna till tunnis högtalarna bak och kopplar dem till ett filter och sedan till en stärkare. Därefter in i lådan. Eller hoppar jag i galen tunna här? Jag skulle verkligen vilja ha lite tips om hur man kan hotta upp ljudet en aning. Och ja, jag har läst en del, men inte hittat mycket, tyvärr. Gärna tips på andra byggen. Har set en sida med någon som konverterade framsystemet, men jag letar efter en baskonvertering, och känner inte för att ha en monsterlåda i trunken. | |
|
Den lådan är inget lyft alls ( mer än att den lättar din plånbok) Bättre tips: Länk sen om du behöver mera tar du en aktiv bas typ Infinty basslink etc etc så har du ett trevligt välljud med original look |
|
| Jag håller med Magnus den lådan är ingen att ha och dessutom alldeles för dyrt för att få bättre ljud. | |
|
Tack för tipsen, då kan man kanske spara lite €€€€€€. Ok, så den uppgraderingen ger alltså markant bättre ljud? Vad jag verkligen behöver är ett kopplingschema och ett bra tips på hur man kopplar in en extra bas. |
|
| Dom flesta är anpassade för högnivå matning så du bara hakar på baslådan parallellt med bak högtalarna ( basen är ju oftast mono dessutom) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.