|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket effektskillnad skulle det ungefärligen ge att byta ut mina kattar mot sportkattar utan mappning resp. med mappning? Vad kostar sportkattar och vad kostar en mappning ungefär? Funderar på vad som blir mest ekonomiskt - ett sportavgassystem med sportkattar eller byta kattarna på mitt originalsystem o mappa efteråt. | |
Conan999 |
Sportkattar kostar ungefär 1500kr/st Conan999 |
| Någon som vet vad det skulle ge för effekt att byta till sportcats med/utan mappning? | |
|
Vi ökade effekten med över 20hk och ca 37nm med racekattar + eisenmann catback system. Ingen mappning eller något, bara avgassystemet byttes ut. Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
| Okey Viktor - bänkades det resultatet? | |
|
Jag läste en test för ett tag sedan där man testade att byta ut avgasystem mm på en bil och sen körde den i rototest för att se de verkliga skillnaderna. Det visade sig att det sänkte avgasmotståndet till en femtedel genom att byta till racekatt + annat avgassystem efter katten. Och man såg också att det gjorde 50% att bara byta avgassystemet just i detta fallet. Så jag skulle satsa på både avgassystem och kattar i så fall. Vill du känna större skillnad så är det bättre att byta till en M3a eller lägga pengar på en kompressorsats av något slag, typ sån som ESS säljer. Mvh __ Nisse Ljung |
|
|
330-mike: Bänkningspapper på 330 har jag inte men gå in här: Länk Tryck på bilden så du får upp den i full storlek och bläddra vidare så finns det bänkningspapper på en 320 före och efter med detta system. Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
CooperVickis: ganska bra ökning på en 320! synd bara att när den bänkades med trimsystemet att den inte varavdes lika långt kunde ju gett några hk till på toppen. |
|
|
330-mike , hittade följande bänkning: (för e46 330i ) Länk |
|
| Hoppsan, var inte den efterfrågade bänkningen.. Bortse från tidigare inlägg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.