|
|
|
|---|---|
| autocare i handen ,all info mottages tacksamt.mvh error_elle | |
|
De hade en Lexus IS350 (300hk USA modell) till pangpris häromveckan. Råkade stöta på dem på reg besiktningen dagarna efter. Två ryska herrar (enligt bilprovningen) var där med den. Tydligen hade den varit med om en rejäl olycka för den var illa tilltygad undertill. De har en en Corvette z06 som ligger ute för hundratusentals kronor under övriga i Europa. Bakgrundsmiljön i den annonsen ger inte mig några seriösa vibbar direkt. Lev tid 4-5 dagar tyder på att den står i Baltikum. Vet inte om det bara håller på med bilar därifrån. Jag skulle aldrig köpa bil där men det är ju upp till var och en att dra sina egna slutsatser. Hört från bilprovningen: Många bilar från baltländerna har varit krockade eller har skruvade mätare. Det är billigt att laga bilar där borta vilket gör att skadade bilar hamnar där, ffa från USA men även andra länder. Sedan går många av dem tillbaka till västeuropa och säljs till folk som tror de gör ett "klipp". Om en USA-import inte varit reggad där borta, utan bara har en "förregistrering" är det jäkligt viktigt att alla USA-papper finns med bilen. Annars blir det stopp på bilprovningen. Generellt ska man nog vara j-t försiktig med att köpa USA-bilar från baltländerna! Bankkrisen där borta gav väl många fina bilar till bra priser men nu verkar det mest vara skumma grejer som kommer därifrån. Hoppas denna info kan vara till nytta för vissa av er här som kanske funderar på bil därifrån. |
|
| Korrektion ang priset på Corvetten. Inte hundratusentals kr utan tiotusentals kr ;-) MEN ändå.....man vet ju att de gör vinst på den dessutom.....hmmmm | |
| Jag vill också gärna höra erfarenheter om denna handlare, inget nyttigt? | |
|
Många av deras bilar kommer från Baltikum men är väldigt fräscha. Dom är ärliga iaf, så slå en pling och hör efter lite med dom. Har sett många av deras bilar och det är fina bilar som sagt. |
|
|
e34brilliant: Utveckla gärna påståendet "de är ärliga iaf". Det vore ju väldigt bra för oss andra att få nåt slags bevis på det, då det verkar finnas intresse att handla där. Det förekommer ju bevisligen krockade bilar hos dem, som varit i Baltikum och fått sig lite uppfräschning. Om det är så att de berättar om bilen varit smälld så är det ju ärliga små pojkar. |
|
| Ja precis utveckla gärna. | |
|
Ja som ni själva skriver så ljuger dom inte om bilarnas historia. Ställer någon frågan "Har den varit krockad?" så får dom inte till svars att den inte har varit det |
|
|
Är det autocare i stockholm, som även håler på med rekond samt säljer delar. Så har jag blivit lurad av dem ang motorhuv m.m |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.