AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.830

Vad bör jag godta för bud?

Ja, som rubriken lyder har jag lite funderingar då jag har min bil ute till salu. Detta är inte tänkt som någon smygreklam på något sätt utan ett sätt att utbyta tankar och idéer. Skulle det finnas några synpunkter på själva annonsen är det självklart välkommet men prio ska ligga på priset. Jag har fått en hel del bytesförslag men inget som varit speciellt intressant då jag egentligen inte är i behov av bil just nu. Har även fått en del bud på bilen, såklart flest riktiga skambud. Däremot är jag intresserad av att veta vad jag borde "godta" för pris, då några bud ändå kan vara intressanta.

Visst, det är svårt att säga ett generellt pris men gärna några tankar och funderingar. Det är bra för mitt beslut om jag ska sälja bilen eller överväga att ändå behålla den. Allt är välkommet!

Bilen: Länk
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Har inte stenkoll på E46, men 143' känns mkt.

Man kan ju hitta 330 -03 med m-paket II för de pengarna.

Känns som om de skiljer mer på begärda begagmatpriser mellan
320 Limo och 320 STCC Limo
än vad nypriset på utrustningspaketet var.
Min vän sålde sin 325i -03 m-sport 9500 mil för 105 tkr förra veckan, efter 3 månaders annonsering. Bilen var i galet fint skick.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hur mycket ligger de där skambuden på?
Det kanske inte är skambud egentligen utan "normala" bud fast eftersom du begär så mycket så tycker du det är skambud. Att du begär mycket är det väl ingen tvekan om som de ovanför mig säger....sänk rejält om du vill bli av med den...annars behåll den som du skriver. Trevlig bil att ha till våren men den lär ju inte bli dyrare för varje årsskifte som passerar.

Frasse
Lasse Karlsson
Lägsta köppris på bilpriser.se för din bil 121 papp, privatköp. Sen är det väl i allmänhet svårsålt nu, så kanske runt 110-115 tusen för att kunna sälja.

HA DET!

modolasse
Ty
93
Tyng
320da F30 2012
M3 E36 Cab 1997
Du är för dyr, gå ner till 125-120 och sen därifrån får man diskutera beroende på skicket
Jag sålde min 320iT M-sport -05 titansilver för en månad sedan. La ut den för 128tkr och sålde den för 126tkr samma dag. Den hade gått 8300 mil och jag var andra ägaren. Skickade med dubbdäck på 16" original lättmetallfälg också.
Med tanke på vad man får en E90 för idag så blir det nog svårt att få ut det du begär.
Hej på er!

Ledsen för dålig återkoppling på min egen trådstart. Åkte bort precis efter jag startat tråden och därför inte kunna besvara era inlägg.

Nu är ju tråden ganska inaktuell men ville ändå säga hur det gick. Jag siktade ju ganska högt när jag la ut min bil för 143' men ville se om det hände något. Nu är iaf bilen såld, fick 128' för den och det var en mycket snabb och smidig affär så får anse mig nöjd.

Nu är det bara att sitta och leta hela vintern på Blocket efter ett nytt offer till våren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.