AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
2.515

Vad vill jag ha och inte ha till min X1:a?

Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
En X1 med 3-litersbensinaren ligger bra till här nu när 330:n från 2005 ska bytas ut.

Men vissa tillbehör och tillägg förvirrar mig lite.

1. Är Harman/Kardon surround-systemet avsevärt bättre än det vanliga Hifi-paketet?
2. Vill jag ha "sportig chassiavstämning" på en sån här bil? Eller blir den tokhård då?
3. Kan jag styra musiken på ett usb-minne lika snyggt som musiken i en ipod med ipod-interface?

Svåra frågor, jag vet. Men är det nån som vet så är det här, eller hur?

Buspelle
1.Harman/Kardon är bättre, men om det är värt pengarna tycker jag är tveksamt. Jag är tveksam även till HiFi-systemet mht priset.

2. Har aldrig kört X1, men generellt blir ju SUVar väldigt hårda med sportfjädring. Om jag t ex jämför min 335a med sportfjädring med grannens x5a med dito, så känns X5an som ett betonggolv. Blir det på samma sätt i X1an är valet enkelt = standardfjädring.

3. Osäker, men tror inte USB stödjer spellista.
mo
128
morpe
BMW X1 S drive 20d -10
Alpinvit, Design Cool, 18", Navi Pro, Panorama
Hej

Så här såg min lista ut som jag har skickat in för en offert

X1 s 2,0d

Metallic
7G8 Design Cool Elegance
255 Sportläderratt
481 Sportstolar
4AE Armstöd fram
4CH Interiörlist Fineline "Wave"
775 Individual Anthracit innertak

249 Multifunktion i ratt
2LH LM fälg Y-eker 322 18"
3AT Takreling Aluminium borstad
3XL X-Line
402 Panorama Glastaklucka
430 Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
493 Förvaringspaket
507 Park Distance Control (PDC) bak
521 Regnsensor
522 Xenonljus
534 Klimatautomatik
544 Farthållare med bromsfunktion
563 Belysningspaket
5AC Helljusassistent
663 BMW Professional Radio med CD
688 Harman Kardon högtalarsystem
760 Individual Högglans Shadowline
Visa användare
155
Arneby
F30 330e (plugin) 2016
F31 335ix Touring 2014
1. Den 28i demobil jag körde hade ett högtalarsystem som inte räcker till åt oss. Vid titt på specen var det HiFi-systemet. Det blir H/K-systemet med andra ord.

2. Tack Buspelle för svar. Den demobil jag körde hade inte sportchassi och den var hård nog. Får bli utan alltså.

3. USB-funktionen var imponerande. Spelade till och med upp ljudet från de videoklipp som låg på usb-minnet. Spelade även upp tre piratade mp3-album jag lade upp riktigt snyggt och utan krångel. USB får räcka. Varken jag eller hustrun använder iPhone eller iPod normalt.

Härnäst ska 23d köras för att se om den kan konkurrera med 28i. En skillnad på 0,7 liter/milen är onekligen något att beakta.

Någon som vet vad skatt och försäkring är på 23d vs 28i?

--Gunnar
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Funderar också på att byta ut min E61 520d mot en X1 2,0d, blir jag besviken tro?

Har kikat lite i X1 boschyren, verkar som att Idrive och 6,5" färgskärm inte är standard? Utan ingår först med Navigation business, har jag fattat fel här??
På E61án är detta standard-

Var på Bendt bil Halmstad igå, de hade en X1 2.3d titansilver, denna var utrustad för mer än 150tkr!!!
mo
128
morpe
BMW X1 S drive 20d -10
Alpinvit, Design Cool, 18", Navi Pro, Panorama
Extrautrustningen springer lätt iväg i pris. I den spec jag anger ovan är 120000:- extra utr. Lätt att "missa" något också när det inte finns några vanliga paket
ja
406
janih
E 220 D Sedan (W213) -16
Har själv lyckats bekräfta att Idrive/färgskärm inte är standard utan ingår först vid Navigation, då känns detta som ett "måstetillägg" för min del, även elstol ligger högt prioriterat på min lista.

Bilen blir snabbt dyrare än volvos xc60 med motsvarande utrustning (summum), med all rätt, eller???

Lite mer bilder, samt ett privattest i detta forum:
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tyskarna vet verkligen hur man tar betalt för extrautrustningen. Senaste tre nybilsbeställningarna har ingen hamnat under 150 000 i extrautrustning...
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Det är nog det som är meningen, att ta bra betalt för extrautrustning, de har ju prissatt den ganska lågt men då den saknar en del som borde ingått så är den ju inte så billig ändå, eller? Går det inte att få restvärme eller delskinn? Mvh Johan
Ja ibland undrar man hur BMW resonerar.

Vem beställer t.ex. en bil för över 400k utan klimatautomatik? Att inte ha det som standard 2009 är pinsamt.

Någon som vet vilka i Stockholm som har X1:an inne?
Bo
59
Borsta
X1 23d -10
118d -08
Alla jag har varit förbi har en X1:a inne.
...så också här i Umeå, till sist. Var förbi tidigare idag och provkörde en x20d. Den hade ingen nav och tygstolar, enklaste stereon och radio business. Plasten i mittkonsollen störde mig inte så mycket. Däremot var hela bilen lite mindre än jag hade tänkt mig kanske.
HK ljud tycker jag är en allt för dyr "option".
Sportchassi är ett måste. Det är ju en BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.