|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken säger söker jag ett sätt att komma igenom torpedväggen med några kablar. Sökt här men inte hittat någon beskrivning på hur jag ska kunna gå tillväga. Har precis monterat Defas blockvärmare (871 och 881 till V8) och ska nu försöka få sladdar in till kupevärmaren. Tacksam för svar på hur någon annan har kommit igenom torpedväggen utan att borra nya hål. | |
|
Jag har lyckats. Men det var några år sedan som jag drog kabel från motorvärmaren Defa (blockvärmare) och in till kupén för ett uttag till kupévärmare. Jag gick in på passagerarsidan vid någon elektoniklåda tror jag. Jag får gå ut och titta på bilen för en närmare beskrivning. Det var knepigt och tog rejält med tid. Men det blev jättebra och eluttaget till kupévärmaren sitter ovanför fotutrymmet för passageraren. Kupéfläkten startar när motorvärmaren startar. Fungerar utmärkt. Lars... |
|
happygrus |
Kanske denna länk kan vara till hjälp borde vara lika på e38 Länk |
|
Happygrus: Tackar! Westis: Blir jätte glad för en beskrivning på hur du har gjort. |
|
|
Tjenare! Tyärr så hinner jag inte kolla nu. Åker bort en vecka nu åsså. Höstlov! Men det skall inte vara några problem. Vad jag minns så är det en låda med elektonik i till höger i färdriktnigen precis ovanför passagerar fotutrymmet. Om man öppnar locket på den lådan så kan man längst ner i botten komma in i fotutrymmet för det går fler kablar där. Det var inte svårt men tog lite tid att lirka in en kabel där. Tror jag gick in med en dragkabel i fotutrymmet och sedan drog in elkabeln det hållet. Men det tog nog 2-3 timmar att få det snyggt. Kan återkomma med bilder om två veckor. Du kan mejla mig på lars@westerberg.eu. Min bil är en 728 2000. Lars... |
|
|
Tack men det behövs inte. Jag kollade i elektroniklådan men jag såg inte riktigt att jag skulle få in en kabel där. Trångt så in i.... Hittade ett hål på vänster sida som var lätt att få igenom en kabel. Om man kollar från insidan ser man hålet precis ovanför förarens fotstöd. Utifrån, lite snett ner och "utåt" från huvudcylindern till bromsen. Fick dit Defa's kit (batteriladdaren) rätt bra tycker jag i det "rummet" där huvudcylindern sitter. Använde motorvärmarna för första gången imorse och jag är mycket nöjd! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.