AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.058

Folk respekterar inte att man vill ha en repfri bil

Sida 1 av 2
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Tjenare

Jag står parkerad längs med gatan.
När jag köpte bilen hade den nya stötfångare nu, 1.5år senare är dom påkörda överallt. När folk parkerar så kör dom tills det tar stopp värst är dom som har dragkrok, det blir fula märken och cromelisten är helt trasig på flera ställen.

Är så trött på att folk inte bryr sig om andras bilar, vad ska man göra åt det här? I mitten av november ska jag få fram+bak stötfångaren renoverad.
Bilen ser ju förjävlig ut nu.

Jag parkerar aldrig bredvid någon jag inte känner. Men ändå har jag fått ett dörruppslag genom att någon idiot stannat pararellt med min bil och släppt av någon som öppnat sin dörr mot min dörr !!

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Det är ju bara en bil....;)
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Precis..

En dålig investering som jag försöker förvalta för att inte förlora ännu mer än nödvändigt.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Medan jag lyfte in sonen i bilen vid dagis idag så tog dottern på 23 månader upp en stor sten från marken och dängde in den i framskärmen på bilen. Vi hade ett långt samtal om det efteråt. Jag får leta fram lackstiftet och reparera det hela i morgon. Suck!
Gorban
Själv var jag bättre uppfostrad i ung ålder, jag berättade stolt för min pappa att jag tvättat hela bilen (som avtalat) men att jag till och med tvättat hela "avgasröret" vilket innebar att jag stått med vattenslangen i avgasröret och spolat till det såg rent ut ;-) Min pappa var inte lika nöjd, jag förstår inte varför :-)

Sorry det blev aningens OT känner jag nu
michael.anki
Kamel2, tycker som du ,varför kan man inte vara mer rädd om andras saker.
Såg senast igår hur en gubbe skulle backa in sin v70,han backade till det tog emot,där stod en mycket fin Alpina b6 2,8 -86 års modell.
Längre fram var det gott med parkering.
Han orkade nog inte gå så långt 20 meter så han tog den trängre istället.

Satans idiot!

Bmw idag Bmw imorgon
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Det finns gott om svin där ute kan man säga.

Att parekera utanför köpcentrum är helt omöjligt om man inte är sugen på plåtskador.

Jag misstänker bland annat en ljusblå ford eskort här nere på gatan. Den har vänster bak och höger fram på sin stötfångare totalt sönderskrapade. Man kan se att den varit mot minst en svart, vit och röd bil.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Om du är så rädd om bilen, då skall du göra som jag gör.

Vardagstransporterna utförs med en skitbil, som jag inte bryr mig om den får en och annan repa eller dörruppslag i.

För de flesta andra än vi"bilnördar" är bilen bara en bil som transporterar dig från A till B, de skiter ofta i om det blir en repa eller då.

Mina "fina" bilar kommer aldrig i närheten av IKEAS parkering eller liknande, det spar mitt humör och välbefinnande.

Mats
BMW CS #5847
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Parkeringar utanför köpcentrum och mataffärer är de största riskområdena. Där parkerar jag alltid över två rutor för att minska risken för dörruppslag.

Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Själv råkade jag ut för att en person slog upp dörren i sidan på min bil när jag satt i...

Sen så sa han inget heller.
Han kollade inte ens om det blev ett märke på min bil.

Då fick man verkligen anstränga sig för att inte få sig ett riktigt frispel kan jag säga.

Om andra skiter i sina bilar det bryr jag mig inte om men för mig är min bil typ det enda jag bryr mig om.

Men men det kunde vart värre, man kunde vart bosatt i Paris... =)

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Det finns fendrar på biltema från 44:90 styck. Ska jag handla på ett
köpcenter så tar jag min gamla Ford eskort, den är inget att vara rädd
om. Är man rädd om bilen ska man inte parkera på sådana ställe.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hmmm, om man har dragkrok kan man ju ha en släpvagn påkopplad med en liten kran och några betongsuggor(modell vägdelare) och efter bilen parkerats kan den smidigt omgärdas av betongsuggorna. Det är nog bland det enda sättet att undvika skador ifrån andras värdslösa parkering.......
Mvh
Asken

BMW. Från de bästa, till de bästa!
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Tjaa...det blir repor och stenskott på bilar. Som BMW-fantast vill man ju inte heller tillbringa livet med att åka omkring i skitbil av surrogatmärke. Jag är ju bilentusiast 7 dagar i veckan. Till slut får man väl lackera om bilen om det blir förjävligt. Spänn av och njut istället!

Mats H
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Tyvärr lider väldigt många människor av något slags "tränga ihop sig" mentalitet. Jag var på Biltema för ett tag sedan och parkerade, som alltid, så långt bort som möjligt från ingången. Jag tror att det fanns ca 100 lediga p-platser men nog fan var det ändå någon som parkerat bredvid när jag kom ut från butiken! Varför parkerar man bredvid en annan bil när det finns mängder av lediga platser? Jäkla intressant psykologi det där... Att vissa människor inte kan parkera utan att köra i andra bilar är helt makalöst och visar på bristande respekt för andras ägodelar. Dessutom saknar folk "dörrkultur".
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Då får jag vädra!
Varför i helvete svänger man in 5m framför bilen på motorvägen efter en omkörning när det finns 2000km väg framför, bilen går inte sönder om man kör på vänster körfält 100m till!!!

Garanterar attt många är med om detta

Less is More
andreas_r:

Du kör uppenbarligen för sakta ;) För att slippa sådant ska man se till att alltid köra fortast!

//Jesper
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
När man parkerar lite avsides och sedan kommer ut så brukar det oftas stå en annan ren och fin BMW brevid min egen. Ägaren vet väl då att han iaf har säkrat upp ena sidan på sin egen bil.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
andreas_r: Något som är värre än detta är när folk tar lång tid på sig att byta tillbaka till högerfilen när man ligger bakom.. Mycket störande...

Lecar: Helt rätt =)

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Varför är andra ute och kör? Det borde vara bara jag på vägarna........
Får den känslan när jag läser en del inlägg här.

Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Alla inlägg kanske inte är 100% seriösa heller.

Men jag kan bara tala för mig själv.

Mvh
Viktor

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Senaste komentaren av grannen när hon bulat Qpax bågen i fronten:

-"Det går nog att polera bort?"

Drömmer om hennes polermaskin.........
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.