|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har alltid varit på jakt efter en M3 E36, tyvärr inte kommit över något fint ex som varit rimligt prissatt. Blev därför en M5 E39 under de senaste 1,5 året. Men nu känner jag att det är dags, om det någon gång ska bli en M3 E36. Tittar lite på den här: Länk Den ska enligt uppgift ha haft 6st tidigare ägare i Sverige, samt 1 i Tyskland. Jag ringde upp ägaren, han verkade seriös. Talade mycket om hur bilen är skött osv, han hade tydligen varit i kontakt med de tidigare ägarna. Men... Serviceboken har fått fötter. Vilket egentligen borde innebära att det är slutfunderat, men jag har ändå en känsla av att den kan vara fin, frågan är bara.. Köper man en M3 utan s-bok? Någon som känner till något om bilen? Den har ju legat ute ett bra tag utan att säljas. Tack på förhand | |
|
Den bilen har väl legat ute på Powerbörsen/Blocket ett längre tag? Vill minnas att jag såg den redan i somras och reagerade på att den ser fin ut på bilderna. Sen att den verkar vara i orginalskick är ju ganska ovanligt för M3 E36:or. Med tanke på att den legat ute rätt länge och att den saknar servicebok bör det ju finnas en god prutmån. Då kanske man kan avstå s-bok ifall bilen i övrigt är i fint skick och väldokumenterad. Personligen tycker jag den är riktigt snygg i den färgen, med original M3 fälgar och i sedanutförande. Min bil: Länk |
|
| Om jag inte ser helt fel så ser det ut som att sidokjolarna inte är av m3-varianten utan e36 original. Varför har dessa blivit utbytta? | |
| Det är väl de som sitter original på sedanen!? | |
|
Keiser: Javisst, den ska se ut så! M3 coupé har lite annorlunda sidokjolar. Eftersom briefet finns så kan man ju avläsa vad bilen rullat när den togs in iaf 2001, sen kanske det finna andra kvitton på vad som är gjort? Jag hade nog handlat bilen ändå om den känns riktig, priset är svårt o sia om då M3-sedan är ganska ovanliga. Mvh Peter |
|
| Nu är det ju inte serviceboken som avgör skicket på en bil även om den såklart är trevlig att ha. Skulle jag ha letat efter en dylik bil hade jag helt klart kollat in den. Den framstår ju som riktigt fin i annonsen iallafall. Åk och titta på bilen och granska dokumentationen som finns och beslutat från det hur viktig du tycker boken är. | |
|
Keiser: 97´ & 98 har samma typ av kjolar som coupén plus att dom har den extra "frontläppen" som oxå finns på coupén.. Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.