AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.271

ojämn tomgång på min 520i e34

MV
15
MVerkasalo
528i -97
520i -94
Hej.
Har fått problem med tomgången med min 520 -94. Har just bytt luftbälgen som var sprucken och rengjort tomgångsmotorn. Före hade jag bara små tomgångsproblem, men efteråt blev det värre. Variationerna är störst när motorn är varm.
När motorn är varm kan tomgången variera mellan 1400 och 1600, när den är kall hålls den ganska stabilt vid 800. Någon annan med samma problem?
st
55
stugan66
520i-93(såld),Volvo 745-90,Chevrolet Corvette C5-99, 523iA Touring-06
Hej,har liknande problem på min 520-93,tomgången stabil och något förhöjd som kall och ojämn 1400-1600 varm,går hur bra som helst över de varven,den hackar också till(småmissar lite) vid nytt gaspådrag vid växling eller när man skall gasa igen efter man tex lättat gasen,går den länge på tomgången börjar den misstända när man varvar upp,men när man sen kör iväg på normala varv så går han rent igen,har fått många tips,tomgångsmotorn,LMM,insugslufttempgivare,spridarna,tjuvluft mm,har tyvärr ej haft tid att kolla upp något av detta eftersom vi använder bilen dagligen men besiktningen närmar sig så man måste kolla upp sakerna ganska snart och börja med de billigaste(eller mindre dyra).Mvh Mikael
Pa
42
Pappsen
325ia -94

Kolla soppapumpen, efter egen erfarenhet så kan det vara soppapumpen. Bilen går o missar lite, känns ibland lite trött men åter igen så går den bra. På en 323 jag hade så betedde den sig så, sen så la bilen bara av, 5 jävla mil hemifrån. Så testa med någon annan pump, garanterat går den bättre efter bytet.

Roffe uppviglare
MV
15
MVerkasalo
528i -97
520i -94
Hur beter sig tomgången, om tomgångsmotorn är ur funktion? Lite osäker om jag fick strömkontakten ordentligt intryckt.. Fruktansvärt trångt att slippa dit, om man inte monterar lös insuget..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.