AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
714

Bra Import-firmor i Sverige???

An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Kan någon/några rekomendera bra importfirmor i Sverige som också även tar bilar i inbyte, hellst mellan-sverige, andra delar av sverige är naturligtvis också välkommna!
Tjena
Var och kollade hos Ekskogen Invest i Vallentuna och han hade en del oerhört fina bilar och var mycket tillmötesgående. Köpte inget, men det kanske någon annan gjort?
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Bilförmedlingen i Påarp (utanför Helsingborg) är seriösa och garanterar dessutom mätarställningen i 12 månader. Kanske inte billigast, men man får ju oftast vad man betalar för.
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Får tacka så mycket! Flera inlägg är välkommna!
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Vad menas med att dom garanterar mätarställningen i 12 månader ???

Pontus.
Likvid
Det har jag också undrat, hur kan man garantera en mätarställning på en importbil, det kan ju både ha fuskats med antal ägare som körsträcka.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Garanterad mätarställning!!
Vad de kan garantera är att mätarställningen som finns i den synliga mätaren stämmer med dokumentation och framförallt och viktigast att den stämmer med den ICKE nollställbara/förändringsbara mätaren som finns i bilens huvuddator. Denna kan man kontrollera på tex BMW för ca 500-600 kronor om man är tveksam.
Bilförmedlingen i Påarp har ett gott rykte hos många. Har själv bra erfarenhet av Eurogarage.com men man bör vara rätt aktiv o alert själv för att allt ska funka bra där.

St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Garanterad betyder att de givetvis har kollat bilen hos BMW samt att om man själv kan bevisa att bilen har längre så köper de tillbaka den till samma pris som de sålde den för (inom 12 månader).
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Stente: OK, då förstår jag. Tack

Pontus
Innebörden av garantin kan bara utläsas ur de avtalsvillkor som Bilförmedlingen i Påarp tillämpar, eftersom innebörden av garantier inte är reglerad i lag. Tycker det verkar smått meningslöst att utforma en utfästelse om mätarställningen som en tidsbestämd garanti - antingen stämmer mätarställningen vid köpet med den verkliga körsträckan eller inte. Enda fördelen med garanti för en konsument är den omvända bevisbördan. Det blir alltså handlaren som ska bevisa att mätarställningen är korrekt om man som konsument hävdar att den är felaktig och därför yrkar prisavdrag alternativt hävning av köpet.
An
282
Andy
325ix Touring -07
328i Sedan M-optik -96
Snubblade över ett gammalt inlägg som jag la in i fjol sommar. Tänkte jag kunnde berätta hur det slutade.

Åkte 60mil enkel resa ner till Bilförsäljningen Påarp där det blev affär på en 328i-96:a med M-pkt.

Ruskigt bra seriös handlare att ha med att göra, är mkt nöjd. Lite dyrare som Stente skriver men jag fick vad jag betalade för. Där kommer det att bli mera affärer.

/Andy , 525tds-92, 325tds-94, 328i-96.
ur
28
urban
520 -95
Kolla car company antivirius i karlstad

mvh Urban
The fastest man
Är det nån som har Påarps hemsida????
Mvh/Jonas

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Länk
The fastest man
Tack för svaret!!!
Mvh/Jonas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.