AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.494

GPS navi frågor

Ro
4
RogerF
Z4-03, 320coupe-03
Hej,
Har precis köpt en Z4-03 som bl a är utrustad med Navigation Professional, när jag läser här på forumet så ser jag att det finns olika versioner av "programvara" V.27 osv. Vad vinner jag på att uppdatera till en nyare pg och hur gör man?
Kollade idag med BMW angående uppdatering av DVD skiva (2003-2) behöver nog en nyare version, dom vill ha 1990:- för den senaste, finns det några alternativ ?
Alla tips uppskattas

Mvh//Roger
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Om du inte har uppdaterat hos BMW så funkar det inte som det skall
jag köpte min nya skiva på blocket.
Men det finns en massa andra ställen att få den ifrån den enda skillnaden är ju att det kommer till en massa nya gator om man ser till vad BMW vill ha för sin version så skulle man köpt en lös navi
Men man är ju lite tramsig för man vill ju helst ha den nya versionen i bilen

Hoppas att det hjälpte lite

Ha de T
na
630
navi
BMW325xi -06
SKilj på uppdatering av programvara i navigatorn och uppdatering av kart-DVD. Med uppdatering av programvaran så kan du få rättningar samt nya funktioner i navigatorn. Att byta till nyare DVD-skiva gör att du som nämnts får med nyare gator, rondeller m.m.
Det finns massa trådar om det här i forumet, så använd gärna sökfunktionen.

na
630
navi
BMW325xi -06
Det går alldeles utmärkt att uppdatera programvaran i bilen själv om du har Mk4 vilket jag antar att en Z4 från 2003 har. Det behöver man inte åka till BMW för att göra.

Ro
4
RogerF
Z4-03, 320coupe-03
Vilken version av programvara ska jag installera?

na
630
navi
BMW325xi -06
Har inte koll längre, eftersom jag bytt bil och inte har Mk4 längre.
Jag har för mig att den sista jag körde med var V32, men rätta mig gärna den som vet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.