|
|
|
|---|---|
|
Funderar starkt på att beställa en 325i coupe, kommer att vänta till LCI modellen går att beställa. Tar gärna emot erfarenheter och tips från er som redan har en sådan bil. Har bla svårt att bestämma mig för om inredningen ska gå i "sport" svart skinn, alulister eller "komfort" cremebeige skinn och trälister. Samt om 17" är tillräckligt på fälgarna. Kommer inte ta M-paket men det lär bli utrustning för ca 80K. | |
| Har du bestämt dig för just 325-motorn? | |
| Ja i princip. Har fått rådet av flera inklusive BMW säljare att hoppa över 330i. Antingen 325 eller hela vägen till 335 har alla sagt. Känns som 330 inte är värd 65k extra. | |
|
Då tycker jag att du ska köra på komfort-looken definitivt. Karmosinröd med cremebeige skinn och trälister, och så ett par stiliga 17 tummare på det med en bra ljudanläggning. Manuell eller automat är ju en smaksak men 325 motorn är riktigt kul med manuell, aldrig provat aut i den dock. Går du upp till 330i/335i tycker jag att du ska satsa på sport-look. Återigen, högst individuellt... |
|
|
Gittarrjohan: Jag kan inte säga det bättre själv -håller helt med Pavel. Då kan jag flika in med erfarenhet gällande automat för jag kör just nu en 325 ia och tycker 325 passar utmärkt med automat. Så rådet är egentligen att åka och testa båda alternativen, och du - ta en ordentlig sväng. Och som Pavel är inne på, glöm inte ljudet, det låter skit trist med original, kör på Logick7,men definitivt HiFi... Lycak till:-) PS: har du bestämt kläderna ännu Pavel:D //Stefan |
|
| Hur stor är skillnaden mellan vanlig HiFi och Logic7? Den upplevda skillnaden alltså, vet att antalet högtalare mm skiljer. | |
Roffa1 |
Gitarrjohan: Jag använder mig själv av Hi-Fi (676) ljudet är till min fulla belåtenhet. (har tidigare fuskat lite med billjudsbygge) Har även haft tillfälle att lyssna till pro logic7 som har 13 st högtalare, tillskillnad mot Hi-Fi som endast har 10styck;-) Jag upplevde ljudet som hårdare o vassare i pro logic7. Personligen, så skulle jag nöja mig med Hi-Fi (676) som spelar underbart med värme o harmoni. (högt elementen kommer från Harman/Kardon) |
|
Gittarrjohan: Jag planerar också att köpa en E92 LCI. Jag kommer köpa en automat. Jag är personligen nästan allergisk mot ljusa klädslar! Mitt enda alternativet till svart är sadelbrun.. En polare kör en C70 av "nya" modellen.. han har en ljusblå metallic och gräddvit klädsel.. ja, den var gräddvit, idag kanske mera åt lattehållet- eller för att vara ärlig, klart solkig. Vi prata om kläselfärger och Volvoköparna verkar älska ljusa klädslar. min kompis har varit normalrädd om bilen och rekondat klädseln en gång, men.. Aldrig mer ljus klädsel är hans egen åsikt. Jag hatar trälister och ljus klädsel! Jag skall komponera en bil, och är öppen för de flesta exteriörfärger, utom vit! Och, eventuellt kan det bli en cab... beroro på hur börsen utecklar sig fram till jan/februari.. Räknar med att beställa så jag kan få leverans till april/maj eller senast under juni.. Och så beror det på hur mycket rabatt jag kan få.. Kommer inte ha någon inbytesbil. Hoppas kunna få en bra rabatt, annars tenderar det att bli väl dyrt. Och det finns ju en hel del extrautrustning som känns som ett måste.. Hoppas få se lite bilder på faceliften.. När skall den presenteras?? |
|
|
Ljudupplevelser är som så mycket annat en subjektiv bedömning men är det bara jag som tycker att det är en mycket liten skillnad mellan standardsystemet och HiFi 676? Och ja, jag har lyssnat till förbannelse och jämfört med olika skivor eftersom jag provat ett antal olika E91 sedan en tid tillbaka. Upplever basåtergivningen som aningen bättre i HiFi 676 än standard men att BMW skall ha 6kkr extra för detta uppgraderade klockradiosystem är saftigt, ffa om man jämför med t ex Audis uppgraderade Soundsystem eller Volvos Premium Sound anläggning som är antingen billigare och/eller ger klart bättre ljud. Skulle jag köpt ny BMW hade jag absolut tagit steget upp till HiFi Professional Logic7, visserligen kostar det 6kkr upp jmf HiFi 676 men då får man ljudet som en BMW förtjänar. |
|
| tror att det kan komma lite nya färger i samband med facelift men det återstår att se... tror att faceliften presenteras vid årsskiftet | |
|
Ang. klädsel så har vi ljusgrått skinn i vår 5-serie touring nu. Drar över det med BMW skinnrengöringskit lite då och då och upplever inga som helst problem med solkighet. Men det är klart, rengör man aldrig eller sällan skinnet så blir det säkert solkigt och blåfläckigt av jeans mm. Personligen har jag inga problem med att i samband med tvätt då och då köra igenom skinnet med rengöringen. Men det är ju en smaksak. Lutar helt klart åt den eleganta stilen med cremebeige skinn och kanske poppellisterna som är lite mer gråsvarta i tonen vad jag förstår. Är det någom som provat de dyrare individuallisterna i trä? Ang. ljudet så antar jag att standardsystemet är detsamma som i övriga 3-serie? Pappa har en toruing -07 och den är det definitivt inte bra ljud i. Det enklare HiFi-.systemet måste väl låta bra mycket bättre än standard? tycker ni 17" räcker på denna bil. Tänker främst på radialeker 187 |
|
|
Ang. faceliften. Pratade med BMW-handlare häromdagen. De ska få mer info och prislista november-december som han trodde. Produktionen av den uppdaterade modellen startar direkt efter nyårsledigheten på fabriken enligt den säljaren. Det borde innebära att nuvarande modell går ur produktion samtidigt som 5-serie sedan vilket är om bara några veckor. |
|
|
Nu visar man sin okunnighet här, men: vad sjutton är LCI? /Erik |
|
| LCI är i dagligt tal facelift. Men på BMW språk Life Cycle Improvement. En uppdatering som alltså syftar till att modellen ska hålla sig fräschoch attraktiv några år till. | |
|
Ang ljudsystem så har jag haft både HiFi och logick7 i mina tidigare bilar och hunnit lyssna en hel del. Är ljudet något du prioriterar så ska du definitivt uppgradera till Logick7 där du har möjlighet att justera ljudbilden på ett helt annat sätt. Dessutom spelar det systemet betydligt högre och renare och har ett helt annat djup i basen. Jag har nu beställt High End och ser med spänning på vad det systemet presterar, har inte hunnit lyssna på det systemet ännu men flera här på forumet som lyssnat tycker det är kanon. Det verkar dessutom prisvärt om man skulle jämföra med vad det kostar att köpa eftermarknadsprylar. //Stefan |
|
| gitarrjohan: vit bil med röd inredning är riktigt snyggt.. dessutom kostar itne vitt något extra så dem pengarna kan man lägga på utrustning.. tycker helelr itne du ska lägga ner för mycket pengar på bmw:s fälgar då dem offtast är svindyra och det är billigare att köpa i efterhand | |
| Hej. Jag kommer aldrig att ha helskinn igen, varmt o djävligt på sommaren , kallt som fan på vintern. Rekomenderar delskinn eller ännu bättre/snyggare delmocca som jag hade i förra bilen. Ang ljud, Hifi är helt ok se dock till att ta med usb då kan du styra din ipod/spelare från ratten. Självklart blåtand även om det är djävligt dyrt, suveränt. Jag älskar soltak oavsett klimator, flippa upp i bakkant, ser schysst ut också. Skippa den svindyra och enl många dåliga navigatorn, bättre o billigare med en lös som dessutom har fler finesser. 18´ passar perfekt. Automat är bekvämt samt att du kan ju växla själv om du vill. Träinredning är gubbigt ta slipad alu. Utrustning finns i mängd men oftast är det bara nyhetens behag som t ex Comfort access, Adaptiva strålkastare mm jag har men hallå funkar perfekt utan. Förvånansvärt bra baksäte för att vara en coupé. Snyggare bil finns inte! Bara min personliga åsikt. Mvh Johan | |
| Passo jag vet att många inte gillar helskinn, men vi har haft det i vår 5-serie i drygt 1 1/2 år och är kanonnöjda. För oss finns inget annat alternativ än helskinn, spec iom att vi har småbarn. Vi har ljusgrått skinn samt panoramatak och upplever inte att det blir spec varmt på sommaren, det är säkert annorlunda med svart skinn. USB är en självklarhet, har BMW´s Ipod interface i 5 serien. Vet inte vilken ljus klädsel som skulle funka med slipad alu? kanske tar ngn av indiduallisterna som finns, blir kanske lite mer unik känsla då än med de vanliga listerna. Kommer att skippa både Comfort access och adaptiva strålkastare. Finns annat som är viktigare. Navi skippar jag oxå. är inte värt 28k, möjligen hälften. Måste man ha 18"? Ska försöka kolla på något ex med 17" för att se om det kan räcka. Ev. att det blir soltak, funderar starkt på det iaf.. | |
| Har 17´V-188 i dag och de är helt ok men skall byta till 18´ styling 189 som jag tycker är fräckare. Tycker slipad alu är ganska neutral men smaken e som baken..förstår att du hellre vill ha skinn då du har barn. Mvh Johan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.