AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
956

Trasigt grenrör!

krukan6
Hallå!

Lämna in bilen idag för att det var missljud i den och BWM trodde att det var en trasig packning vid grenröret men sen när de tittat närmare så var det ett trasigt grenrör. Detta skulle gå på 3800kr att byta. Jag har ju funderat på Sportavgassystem men undrar lite om det. Simon har jag hört talas om och undrar om det är hela systemet eller om det bara är bakre delen av avgassystemet. Vart handlar jag detta billigast?

Ge mig gärna lite tips på detta skulle jag vara jätteglad.

He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Nr: 256
Tjenare!!
Om du ska byta grenröret så tycker jag att du ska sätta på ett m3 grenrör.. samma som extractor men mycket billigare.
Såg i ett inlägg för ett tag sen att det var en kille som kollade efter ett extraktorgrenrör och ett supersprint kostade 8000:- men kellners sport hade gett honom tipset att sätta på ett m3 grenrör..
Hade samma funktion fast till en mycket billigare peng.
Men för att få ut ännu mer effektökning så bör man nog komplettera med ett helt sportavg.

Kika på bmwbörsen brukar finnas en del m3 grenrör till salu.

Mvh //Hebbe
krukan6
Tack!

Alltså, jag har världens sämsta kunnande om motorer och sånt och skulle vilja att nån förklara hur avgassystemet är uppbyggt.
Vilka delar som ingår alltså.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Krukan6, här är en mycket bra tekniksida som beskriver det mesta om bilmotorer, trimning och liknande saker.
Klicka dig fram till avgassystem via tekniska artiklar.

Länk

Mvh
krukan6
Tackar. Skall kolla direkt!

Krukan6: Jag har monterat ett M3 grenrör på min.
Vi har ju inte samma motorer så jag har ingen aning om det passar på din, iallafall så måste man byta resten av systemet också eftersom det är olika system på min 325 och M3. Ring Köhler Racing och fråga om det passar på din. Simons kan du köpa billigt hos Tegnaby Bildemontering, kolla gulasidorna.

Mvh
Patrik 325i -92
krukan6
Vad fick du betala för dit då? Komplett !

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.