AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
15.914

Lackerare, lackverkstad i Uppsala

Sida 2 av 2
Har just nu min 340 hos Wennmans.
Skärm , dörr och tröskel ska bytas och lackas löst för montering.
Dessutom fanns det 2 st knappnålsstora prickar på a stolpen som skärmen gjort .
Jag klargjorde att dessa små prickar fixar jag själv för jag vill inte få tillbaka en bil som luktar thinner och med en massa färgdamm överallt.

Döm om min förvåning när jag dagen efter att jag lämnat bilen besöker verkstaden så står den inne i verkstaden i allt slipdamm med precis nylackerad
a stolpe.
Visste inte att dom har plåtslagare som extra knäckar som billackerare.

Bilen är inte klar ännu och jag återkommer med hur det slutar men jag befarar det värsta !!

Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Tycker du skall meddela Bavaria i Uppsala om detta om du inte är nöjd efteråt! De måste styra upp detta så det upphör, Inte premium!! Mvh
Fick precis ett SMS om att bilen är klar och jag hade tänkt boka en tid för besiktning innan jag hämtar ut bilen.

Jag kommer nu att hämta bilen med biltransport istället som transporterar den direkt till Bavaria där deras rekond firma nu är kontaktad för besiktning och utlåtande.
Då kan det aldrig bli någon diskussion om att jag på något sätt gjort någon åverkan efteråt.
Eftersom dom slipat / polerat vid a stolpen så är ju lackförseglingen på taket förstörd och måste återställas.
Med all säkerhet har dom även behövt ta bort färgdamm på andra ställen så det minsta jag kommer att kräva är en ny lackförsegling på hela bilen.
Hade dom gjort som vi kom överens om så hade det räckt med att barra behandla det som är nylackerat.
Jag återkommer med mer info nästa vecka.

Besiktningen är nu utförd med åtta anmärkningar.
Problemet med Wennmans är just nu om dom överhuvudtaget kommer att få förnyat förtroende att reparera BMW.

Det finns ju gränser eftersom dom vägrar åtgärda själklara saker som lister som glipar pga trasiga klips.

Mmmmm

MVH

Tommy Karlsson

0705 40 11 14
Lämnar nu bilen till rekondfirman som åtgärdar lackförseglingen samt invändig och motorrums rengöring efter slipdamm mm.

Hur det går med det bortglömda rostskyddet blir spännande att följa eftersom det inte finns någon i Uppsala som kan utföra det.

IF vill lämna bilen till Bavaria för åtgärd men det är i nuläget tveksamt om dom kommer att våga ta åt sig uppdraget när nu Wennmans klantat sig.

/ tommy

Ni
36
Niccew
530iAM -02
Hej,
Har lämnat in flera bilar på Wennmans eftersom min kusin jobbar där och då även varit väldigt nöjd med jobbet.
Angående lackjobb så har aldrig Wennmans själva lackat något utan de lämnar bort lackjobb till andra firmor. Wennmans är ansvarig för att jobbet är utfört korrekt men om ni tycker lackjobbet är dåligt och lämnar det till någon annan lackerare så kan ni faktiskt lämna till samma som utfört det förra arbetet.

Mvh Nicke
JK lack som lackerade dörren och skärmen gjorde ett perfekt jobb.

Vem som lackerade astolpen ( trots att jag förbjudit dom ) i Wennmans smutsiga miljö har jag ingen aning om.

Enligt ök med IF så lämnade jag sedan bilen till Uppsala Rekondservice för att rengöra hela bilen ut och invändigt efter nersmutsningen i Wennmans verkstad.

Wennmans skickade en montör för att sätta fast listen vid dörren där dom hade förstört clipsen.
Tätningen i motorrummet monterades också efter demontering av innerskärmen.

Några dagar senare upptäcker jag att tätningen i sitt nya läge fortfarande är felmonterad och inte fyller någon funktion.

Bavaria har nu åtgärdat detta.

Bavarias servicechef för samtliga anläggningar är vidtalad och att Wennmans inte alls uppfyller BMW:s krav som dom utlovat är ju alarmerande.

Bavaria har ju en egen skadeverkstad i Tyresö och dom uppfyller kraven precis som alla Bavarias övriga verkstäder gör.

Väntar nu på besked vem som är ansvarig för allt strul så jag kan kräva kompensation.

Blir det Wennmans , IF , Bavaria eller BMW Sverige ??

Har nu haft kontakt med Bavaria Uppsala som i detta ärende nu samarbetar med Bavaria Tyresö , BMW Sverige AB och Dekra.
BMW försäkring IF är också kontaktade.

Dom har genomfört en omfattande kontroll och genomgång av företaget som resulterat i ombyggnad av kundmottagning och anpassning av rutiner som nu ska uppfylla dom krav som BMW kräver via Dekra.

Någon kompensation har jag fortfarande inte fått trots att Bavaria Uppsala vid två tillfällen uppmanat Malin Wennman att lösa problemet.

Fortsättning följer.

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Precis som "Swizz" skrev i tråden 2010 så rekommenderar även jag Överbacka Plåt & Lack. Dom gjorde ett fint jobb på förardörren till min 635a efter ett inbrottsförsök förra sommaren. Dom tog även bild på en hake till centrallåset som började bli sliten, för att upplysa mig.

Jag fick även medhåll från tjejen på försäkringsbolaget om att dom gör bra jobb!

mvh Fredrik

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.