|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Behöver lacka om bakkofångaren efter en parkeringsskada (påkörd). tänker passa på att lacka om framkofångaren (stenskott) och motorhuven samtidigt. Vill ha ett bra utfört jobb (inte intresserad av snabbt och billigt). Någon som kan rekommendera någon i Uppsala med omnejd? | |
|
Willes bilplåt är duktiga, flera AutoExpertenverkstäder vi har pratat med anlitar dem. Vi anlitade dem för vår bil. De gjorde verkade kompetenta och resultatet är riktigt snyggt, även för ett krävande öga. En jättevarning dock för att kräva skriftligt på exakt vad de ska göra. Vi fick två olika offerter och valde att gå på den senare med ändringar. De fick dock för sig att vi uttryckligen begärt att vi skulle gå på den första och de gjorde jobbet därefter, vilket vi snopet märkte när vi hämtade bilen. Självklart tog de bara betalt för de moment de gjort. |
|
| Tack. Skall höra med dom. | |
| Håll dig ifrån Wennmans bara!! | |
| Varför ska man hålla sig ifrån wennmans? Novation anlitar väl dom? | |
| Jag hade min förra bil, e46, inlämnad där efter en skadegörelse på huven. De skulle således lacka om endast den. Då bilen var ganska ny o jag dessutom pedant så bad jag att få besiktiga bilen efter omlackningen. Tror ni att jag fick det? NOT, de ringde sent en eftermiddag o sa att bilen gick att hämta. Detta var på vintern och när jag kom dit var det mörkt, bilen stod ute o snötäckt så den hade mao stått ute ett antal timmar, hur fan kan man kolla den då?? Dessutom slipdamm o skitig i kupén samt att det stank lösningsmedel. Man skall ju heller inte tvätta bilen efter lack så det var bara att vänta. När jag senare tvättade den, varsamt, märkte jag att Hela bilen var täckt av lackdamm, kändes som sand. Åkte dit o då var även han som lackat där o döm om min förvåning Han blåneka o gapade o skrek att det var inte ngt fel fast han själv kunde känna ¨sanden¨, jag var skitförbannad o blev tvungen att hota med just Novation, då tvärvände han o började smöra mm men det är inte slut än.. han erbjöd sig att tinnertvätta!?!? hela bilen, vilken jubelidiot!! Det löste sig med att jag fick åka till en rekondfirma som de betalade. Om jag åker dit igen, NOT !! | |
|
Easy Rider, hur gick det? Fick du tag på någon Lackerare? Jag har egen Billackering i Uppsala som inte många vet om eftersom jag mestadels lackar inbytes bilar och liknande åt bla Novation, och inte gör försäkringsskador.Har heller aldrig gjort reklam eller liknande. Bmw har alltid vart de bilar jag lackar mest och jag är även hängiven Bmw ägare själv sen många år. Vill du ha ett korrekt utfört jobb, så säg till så skickar jag PM med kontaktuppgifter så du kan komma förbi och visa upp bilen och få en offert. Jag håller till centralt i Uppsala, men inget man ser om man inte vet vart man ska. |
|
|
instämmer om Wennmans... fullständigt odugliga. Lyckades stänka färg på flera gummilister vid en enkel dörromlackning... (ska väl monteras bort vid lack...) /Jonas |
|
|
När min bil var på Wennmans för huvbyte lyckades de stansa två fula märken i skinnet på passagararsätet. Vad de nu hade där att göra över huvud taget? Inte berättade de vad de hade ställt till med heller, som om de hoppades att jag inte skulle märka något. De hade dock en ok inställning till att åtgärda skadan. Det lät som att de hade gått med på att byta skinn om det hade behövts. Vilket ju i och för sig är en självklarhet. Som tur är behövdes det inte. När jag var hos bilsadelmakaren och berättade att Wennmans skadat mitt säte var reaktionen: "Nu igen. :-)". Hm. Rådet till Wennmans måste vara att investera i lite större försiktighet med andras bilar. Dylikt klanteri skapar stor badwill som inte kan uppvägas med att rätta till felen som gjorts. Jag kommer att vara orolig om jag måste lämna en bil dit igen. |
|
| Panhead: Har ställt av bilen nu. Måste skicka ner Bakdiffusorn (kolfiber) till CustomMania för reparation, när det är klart är det dags för lack. | |
| Jag har lackat 3st olika bilar på Aros billackering (påväg ut mot vänge) och det blev riktigt bra förutom första gången då det var lite väl stora färgskiftningar, men det är en svår färg att få till. Typ sand/silver metallic. | |
|
Hej Lyfter denna tråd lite, någon som vet hur man kommer i kontakt med Panhead här på forumet, han skrev att han lackade. Eller om någon som vet någon bra som kan lacka en huv till ett bra pris ? |
|
Verdi |
Min bil är på Wennmans just i detta nu. Det här känns inte bra... |
|
captainoats du har PM! Sitter på Autopower dagligen, men loggar aldrig in då det är 90% felsökning sen jag köpte mig en 530 e34 billigt bara för att åka i medan jag letade bil i lugn och ro, dock så kom någon gammal e34 kärlek ikapp och det har spårat ur mot en renovering :) Alltid bra att ha två bilar. |
|
| Kanon tack, har svarat =) | |
|
Wennmans är rena skämtet, de lackade tom säkerhetsbältet på någon snubbes bil, de hade även lackat en del av underedet rött. Jag rekommenderar Överbacka Plåt & Lack, de gjorde ett bra jobb, men det var en del damm på baksätet, inget jag orka klaga om, dammsög det själv. Detta var min Golf som de fixa. This is my Bmw 318i. There are many like it, but this one is mine. |
|
|
Verdi: Hur blev din omlack? Eller vad du skulle göra hos Wennmans... "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
Verdi |
Så vitt jag kan se så blev det bra. Inga nyansskillnader och inga fula märken. Hur tycker ni jag ska göra nu? Ska jag lämna in den på nåt slags lackförsegling eller nåt för att skydda det som är nylackat? |
|
Tjena Har pmaet dig Panhead igen |
|
| Ingen som vet hur man får tag i Panhead ? | |
|
Jag fick min bakre kofångare omlackerad förra året av Wennmanns och det blev bra. Tyvärr har den blivit sabbad och kräver omlack igen, denna gång på eget ansvar :( Panhead, kan du kontakta mig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.