AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
64.532

Sport grenrör från schmiedmann

Sida 3 av 4
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Exakt, det är bättre att köra med original slutburk om man inte vill ha för högt ljud.

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Jag tycker att min bil låter jätte fint har automat då och ljudet kommer från grenröret och det gillar jag de grova ljudet lite mer ljud skadar inte men som sagt allt för grov skrikg ljud vill jag inte ha.<så jag kanske börja med grenrör och kattar
Gee
Lecar okej, nu är min bara 5 växlad så lär ju dona ännu värre då, och då jag oftast ligger i 140 så lär det nog inte vara någon höjdare, men vill helst inte kapa sönder orginalsystemet iheller

Eller så kan du köra hela kitet catch_me med eisenmann sport sen kan du ta en sväng ner om skåne så jag kan höra om det blir för högt ;D
Gee:

Runt 140km/h avtog dånandet på min... Dånade alltså mindre när man kom förbi ett visst varvtalsintervall.

För att bara få ett skönt ljud som inte låter så mkt i kupén kan jag rekommendera att endast ha Eisenmann race catback system. Är det jag har själv nu, och tycker att de låter lite för lite i kupén, men låter riktigt skönt på utsidan. Lät tjejen dra en repa när jag stod utanför å lyssnade. :)

//Jesper
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Gee:

Ljudet blir inte högre på högre varvtal.
Det kommer finnas ett visst register där det "dånar" mer men när du kommer över det (vilket du garanterat gör om du kör i 140km/h) så låter låter det inte speciellt mycket.

Om jag minns rätt så körde Lecar med Race system och det låter betydligt mer än Sport.

Med Eisenmann Sport är det fortfarande vara en behaglig ljudnivå.

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
När det nu diskuteras kring dessa grenrör kanske man kan ställa en direkt fråga till Viktor?:
Till M50/M52 motorerna e36 finns det två olika grenrör. Vad är det för skillnad på dessa två och vilket rekommenderas?
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Frapp: Konstruktionen är helt annorlunda. Jag rekommenderar typ2 och det gör även mina kollegor i Danmark.

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Ka
71
Karlborg
328i -96
CooperVickis är de ovärt och slänga på grenröret och köra orginal kat och slutburk ? har lite klent om cash så tänkte eventuellt börja med gren! men man kan jue inte ha de liggandes hemma tills man har råd att köpa reste :) bilen ifråga är en 328 e36

// karlborg
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Man kan självklart börja med grenrör och om du vill så kan du bygga vidare sen.
Grenrören är tillverkade för att passa ihop med original systemet.
Men du måste kapa original systemet och sätta klammor eller svetsa ihop det med anslutningarna på grenrören.
Det är svårt att förklara men när du har grenrören framför dig kommer du att förstå =)

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
men det ingår väl kattar oxå i de paketet
Ka
71
Karlborg
328i -96
CooperVickis jodå jag förstår hur du menar! org gren sitter med 2 bultar till kattarna så man lär kapa bort de fästet och trä på de nya grenen utan på rören och sätta på avgasklämmor ?

catch me : inte om man bara köper grenröret för 2900:- eller va de ny kostade :)
Visa användare
4.004
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
aha okey då är jag med
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Ni pratar om två olika bilar.

catch_me menar E46 och Karlborg menar E36.

Karlborg:

"org gren sitter med 2 bultar till kattarna så man lär kapa bort de fästet och trä på de nya grenen utan på rören och sätta på avgasklämmor ?"

Svar: Ja =)

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Ka
71
Karlborg
328i -96
Copervickis då blir de en bra jul i år igen:)
tror du de kommer morra lite mer om motorn med de grenröret ??

// karlborg
Ka
71
Karlborg
328i -96
glömde fråga en sak :)
hur svårt är de att ta ner orginalgrenrören ?? sisst när jag skulle ner med avgassystem så gick alla bultar av och jag fick borra ur dom och de va inte så jätteroligt .. finns de risk att nått sånt kommer hända när jag ska ur med alla 1200342 bultarna som håller gren ?? har för mig att det är ganska trångt också ?

// karlborg
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Ljudet kommer nog att bli lite annorlunda ja men hur mycket vet jag inte.
Har inte testat grenrören med original system.

Det är inte speciellt svårt att ta ner grenrören men det är trångt och det tar tid.

Men svårt skulle jag inte vilja säga att det är.

Tror inte att det är så stor risk att du drar av någon bult men däremot så finns det risk att hela bulten följer med ut.

Du får med nya pinnbultar till grenrören så det spelar ingen roll egentligen.

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Ka
71
Karlborg
328i -96
okej tack för alla snabba och välformulerade svar :) nu är de bara och vrida och vända lite på "julkassan" och se om jag kan klämma in grenröret i den :) kanske skippa svärmors julklapp eller nånting :)

// karlborg
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Hehe ett tips: Skyll på lågkonjunkturen och köp grejer till bilen istället ;-)

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Ka
71
Karlborg
328i -96
Hehe ja de ska ja fan göra :P ingen av dom skulle märka om bilen låter lite skönare iaf :)

// karlborg
De
87
Deko
BMW 330i - 07
Hej

lånar denna tråden lite.
Ja har funderat på att köpa lite bmw performance delar som ex avgassystem och nytt insug så jag undrar om det är någon som vet vart man kan köpa det förutom på bmw sverige då??..

Mvh
Dennis
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.