|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej tror man på detta tror ni detta system ger verkligen 20hp på en 330 Länk MVH | |
|
Det var ju billigt iaf. Men som alltid så får man väl vad man betalar för. |
|
|
Hej jag kör det på min 330i -03 och den blev betydligt piggare, sen om det är 10 eller 20 hk extra är väl svårt att sia om utan bänkning.... känns iallafall piggare på alla register samt fick ett helt underbart ljud tillsammans med eisenmann-slutburk. kollar man in i original grenrör så är det som en propp för avgaserna där, smala platta plåtrör som dras ihop till en lika liten 90-graders böj där det dessutom sticker ner en lambdasond och som inte det vore nog så sitter kattarna direkt efter och bromsar upp avgaserna innan dom har hunnit få upp lite fart.... Jag tvivlar inte på en effektökning på min bil iallafall och hur stor effektökning är det när det blir en kännbar skillnad på en 230hk bil, 5, 10, 20hk??? jag är helnöjd med mitt rör, lite pill dock med montering då dom inte verkade anpassade för den 6-växlade lådan, fick förlänga rören lite innan kattarna samt vinkla om kattaren för att de bakre lambdasonderna inte skulle peka ner i marken. Finns ni nära kalmar så hör gärna av er för ett provåk samt en titt i motorrummet.. /Ronny |
|
|
Tveksamt om det ger 20hk då en sugmotor normalt sätt måste ha ett visst motstånd i avgassystemet för att prestera bra. Jag skulle iallafall tro att responsen blir snabbare med ett sånt system än med orginalet. Se till att de verkligen lovar att leverera på den leveranstiden de utger för det finns en hel del trådar ang det företaget där det har varit lite siochså med leveransen. |
|
|
RonnyN låter det jätte mycket så att det är nästan störande hur var det innanslut burken hann du lyssna innnan slut burken monterades |
|
|
Ja, det blev mer ljud, hade endast eisenmann-slutburken på min förra och den var tystare. Störande och störande.... jag gillar när det låter lite så det är svårt att svara på vad andra gillar för ljudnivå, det är ju högst subjektivt.. Men det går ju att styra med slutljuddämparen, jag har Eisenmann med racesound och dubbla 83mm pipor. |
|
Gemini__ |
Verkar ju riktigt prisvärt iaf, bara att slå till. =) |
| skulle gärna höra fler som monterat så man kan få en hum om hur passform är | |
| Håller med maximus79 man får väl hoppas på fler som har systemet skriver så man vet vad det är för grejer | |
Gee |
RonnyN du skulle inte kunna ordna lite filmklipp så man kan få höra ljudet? |
|
Ska kolla om jag kan göra nån filmsnutt, är bättre på mek än data.... Eller finns det nån häromkring kalmar som är händig på film? /R |
|
|
RonnyN - bättre på mek än data, säger du. Då kanske du kan bistå mig med monteringen av ett sådant avgassystem om jag köper det? : ) |
|
| Du får gärna hjälpa mig med | |
|
RonnyN: Verkar som du hade exakt samma problem som jag hade med mitt sådant grenrör... Bortsett från att en lambdasondmuff pekade helt fel på grenröret också.. låg emot i motorrummet. Något fäste fick modifieras också. Kan tillägga att schmiedmann fick ta tillbaks sina värdelösa grejer... Men gott ljud var de när det satt på, sjukt gott! Men dock väldigt jobbigt på motorväg, ett fruktansvärt dönande! //Jesper |
|
Gee |
Lecar hade du orginal avgassystem resten av vägen då? |
| Någon som har bromspapper på före/efter grenröret ? Lite sugen på det till min 330Ci nämligen, borde funka rätt bra iomed att jag har den 6 petade lådan. | |
|
Är precis mellan 2 garage så jag har tyvärr inte tillgång på lyft just nu, blir nog ett annat garage till våren, vet annars en kille som kan montera här i kalmar till bra pris. Apropå ljudnivå så körde jag med extraktorn och original slutburk ett par veckor innan mitt eisenmann kom hem och det blev aldeles för tamt samt släppte inte loss alla hästar, blev betydligt piggare med sportburken. Har lagt till lite bilder på bilen och systemet i min profil, den svarta besten... :o) Kolla gärna där. Helst på tvären.... Är drabbad av galna bilsjukan enligt min fru..... |
|
|
Gee: Nä, monterade med Eisenmann race slutburk! //Jesper |
|
|
Jag kan tillägga att vi har gjort om detta system en del så att passformen nu är betydligt bättre än de första exemplar som såldes. Ljudnivån beror helt på vad man väljer att ha som sista ljuddämpare. Tar man Eisenmann race så kan man räkna med en hög ljudnivå. Tar man Eisenmann sport så behöver man inte oroa sig för att det ska bli för högt. Men samtidigt så är det svårt att säga för alla har olika uppfattning om vad som är för högt och tvärt om. Det finns bromspapper här: Länk Klicka på bilden och bläddra vidare. Det är dock på en 320 men det ger ändå en uppfattning om effektökningen. Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
Gee |
Vad tror ni man skulle komma upp i med ett sånt här samt eisenmann ljuddämpare vid mappning? |
| Gee jag undrar samma sak,funderar starkt på att skaffa mig grenrör samt chippa eller mappa vad det blir nu har man tur kan väl få ut 250hk men man ska nog bänka bilen först. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.