|
|
|
|---|---|
|
Hej misstänker mina länkarmsbussningar fram, eftersom jag har ett glapp när jag kör över ojämnheter och bilen spårar märkbart med höger framhjul. Jag har inga glapp i lager eller styrningen, den kan också vibrera i vissa hastigheter och det märks tydligt att det är höger framhjul. Min fråga är, skall bilen stå på hjulen eller vara upphissad när jag skall kolla det här. Pierre Om man måste skruva skall man kunna göra det i vit skjorta. | |
|
Ingen som vet. Pierre Om man måste skruva skall man kunna göra det i vit skjorta. |
|
|
Höjj bilen och ta tag i länkarmarna och vrida/bänd/jucka dom. dom är igentligen i "0" läge med bilen på marken men då är det lite svårt att komma åt dom. kan du därimot höjja bilen på GDS hall på ramp är det bäst. |
|
|
Jag tycker det är svårt att avgöra om de är slitna eller inte när man står där och bänder på dem, även nya friska går att bända på. Men om din bil spårar, ger vibrationer i ca 90km/h och över och även vibrerar när du bromsar säger min egen erfarenhet att det är värt att byta dessa bussningar. ------ BMW CS #04839 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.