AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.522

Köp av m3 e46 smgII -01. Kan det vara något?

Jag har tittat på denna m3:a årsmodell -01. Är på väg att köpa den men vill passa på att fråga er andra här på forumet vad ni tror om bilen? Är det dumt att satsa på en -01? Såg att försäkringsbolaget inte har maskingaranti över 8000mil. Vet ni något försäkringsbolag jag kunde använda? Tacksam för alla synpunkter!
Länk

/M
Jag var också och tittade på den bilen.
Tycker den var fin, men saknade tyvärr taklucka och lite annat. -01:orna har ju haft en del problem, som många har fått fixade men det betyder ju inte att den här har dem.
Tyckte bilen kändes fräsch och fin, men det var synd att EVO-fälgarna var lackade. De är så snygga som de är.
Tilläggas bör att priset låg på 220k när jag kollade på den. 197k är ju en helt annan femma. Jag skulle tro att det är en ganska vettig affär, så slå till. Säljaren verkar trevlig och seriös dessutom.
Lycka till, berätta om det blev något!
michael.anki
Bilen ser onekligen fin ut o priset är bra.
Kolla bilen så mycket du kan,servicar,reperationer mm.
Om du kan så lägg på 20-25 lakan så får du en 02 istället.

Bmw idag Bmw imorgon
Tack för synpunkterna Bapelsin. Ska antagligen åka dit imorgon och skriva på papperna. Som sagt tyckte jag den såg fin ut och för priset klart ok. Är kanske lite orolig för -01 men är den bara välskött och uppdateringarna skötts såsom är brukligt borde det vara ok. Håller med om att fälgarna ju va lite tråkiga men vill man så kan man ju fixa till det eller köpa nya. Taklucka kände jag inte att jag saknade faktiskt men visst är det en fördel när man ska sälja. Vad var det mer du saknade annars? Tyckte att det fanns en hel del, och stora stereon gillar jag nog särskilt. Ser fram emot att bli ägare till en härlig bil:). Är du nöjd med din förresten?
Ja -02 är ju aldrig fel men samtidigt drar det upp priset en aning. Tyckte att skicket var mycket gott på -01:an och efter 3, som det kändes, omsorsfulla ägare kändes det också ok. Nuvarande har varit väldigt generös med förfrågningar om dokumentationen och allt däromkring och verkar inte vilja pressa fram något. Tar gärna emot råd om det är något ni särskilt skulle hålla ögonen på i det här läget?
Det är en modellår 2002, finns inga 01:or med SMG-låda. En av dom första i Sverige SYB377 (byggd 2001-10) provkördes av autopower (finns i arkivet).

Stephan
Massor, jag är galet nöjd med min! Kan absolut rekommendera M3 E46 till alla som är sugna. :)
Egentligen saknade inte 01_an så mycket, men det var mest den gamla navin och tveksamma trälister som drog ned den för mig.
Men som sagt, till det priset är den nog ett bra köp och jag tyckte den var fin i övrigt.
Hade jag inte hittat min i Luleå så hade jag nog slagit till.
Visa användare
298
Martin_M
525dA M -11
530iA -01
Hur var han med provkörning?

Annonstexten ger ju lite dåliga vibbar, personligen brukar jag undvika annonser där annonsören uttrycker sig på det viset.
Än så länge har det inte blivit någon provkörning. Å andra sidan tror jag inte det är några problem nu när man visat ett seriöst intresse. Måste säga att han varit mycket tillmötesgående och seriös med allt annat än så länge så de eventuella dåliga annonsvibbarna känns inte relevanta längre. Kul å höra att du är nöjd med din Bapelsin:). Jag hoppas att detsamma ska gälla för min del snart. Fråga angående navigatorn: Hur skiljer sig den gamla från den/de nyare?

michael.anki
Har för mig man kunde beställa lilla eller stora navigatorn.
Tror inte det har med ny eller gammal att göra.
Den stora är nästan dubbelt så stor som den lilla.

Bmw idag Bmw imorgon
Det stämmer att man kunde beställa stor eller liten navi, men den lilla var en pytteskärm med integrerad kassettbandspelare. Den som sitter i 01:an i fråga är den stora navin av den äldre modellen med det gamla nästan kvadratiska skärmformatet. På den nya har man gått över till 16:9.

Blev det något köp, för resten? Såg att annonsen är borta.
Nu är det klart. Det blev köp och jag måste säga att jag inte ångrat mig en sekund:). Precis som du skriver Bapelsin så är det en härlig bil och nu ser jag verkligen fram emot våren och fint väder för att komma ut och åka lite mer. Angående navigatorn så är den ju tyvärr lite omodern men för min del gör det inte så värst mycket. Kanske det finns nyare att köpa ifall det blir aktuellt. Tycker annars att bilen är i mycket fint skick och dokumentationen samt säljarens tillmötesgående sätt gjorde att hela affären kändes bra. Nå Bapelsin, är du fortfarande av samma uppfattning som för en vecka sedan? :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.