|
|
|
|---|---|
|
Tjena Skaffat nya vinterdäck till mina 18" BMW 325 -07. Hakka 5 225/40 fram och Hakka 7 255/35 bak. Exakt samma mått som jag hade på mina sommardäck på dessa fälgar. Efter däckbytet har jag fått kass väghållning. Bakvagnen svajjar, känns väldigt slirig bakändan. Beror detta på den låga profilen eller bredden på däcken? :S | |
| Jag skulle mer påstå att det beror på däcken. De borde blir mer stabila efter ett tiotal mil. | |
| Upplever samma sak, har hakka 5 runt om. Tror det är däcken som är väldigt mjuka. | |
| Förvänta inte er bästa väghållningen med vinter däck som är mjukt för bästa grepp vid kyla | |
|
de är väll bara bra? får man värsta racingbilen när de blir sommar igen :) upplever själv detta. BMW ownz |
|
|
Vill man ha en stabil bil under vintern är det centraleuropeiska vinterdäck som gäller, men få av dem klarar halka bra om man får tro alla däcktester. Värsta racingbilen vet jag inte, racing hör inte hemma på vanliga vägar... |
|
|
jag menar att de kommer kännas sån skillnad när man får på sommarsulorna BMW ownz |
|
| Har inga somhelst problem med mina hakka 5 225/45 17", har iofs m-sport så min kanske känns styvare och mer exakt än en utan. Kanske kräver en ordentlig inkörning innan den slutar rida på dubben och att gummit hårdnar lite. | |
|
Le Boeuf: antar att du har helt rätt då dubbdäck måste "köras in" 100 mil eller liknande. jag kör med powerflex i framvagnen och alla andra leder är bytta och fräscha. (m-chassi) så jag tror det är enbart mina däck som ställer till det för mig. 195/65 15" BMW ownz |
|
| Upplevde själv samma sak när jag köpte mina nya Hakka 5, dvs mjuka och svampiga. MEN efter ett par hundra mil känns de markant stabilare. En annan klar fördel med Hakkadäck är att dubben sitter fast. Detta efter 2 säsonger. | |
| jag kör med centraleuropeiska dubbfria däck. gisalaved eurofrost 3 tror jag de hette. funkar riktigt bra så länge det inte är blankis. de är hyfsat stabila men det blir ju ändå stor skillnad när man sätter på sommarsulorna. men det beror nog mycket på dimmensionerna också. vinterdäck (185-65-15), sommardäck (225-45-17 / 245-40-17) | |
|
Visst känns bilen som en påse löst skit när man slänger på vintersulorna, mjukare väggar och blandning. Man vänjer sig fort, desto skönare när man byter tillbaka till sommarsulorna =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.