AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.363

Märklig annons på AP-Powerbörsen

Denna annons Länk är lite märklig ?
Brukar roa mej med att kika på lite 850 bilar då jag är lite sugen på att köpa en om jag hittar rätt vill säga.
I alla fall så ligger den här först om man söker här på AP-Powerbörsen bland 8-serien.
Kollar man vid en jämnförelse på Fordonsfrågor Vägverket så stämmer inte miltalet annonsören uppgivit samt att senaste godkända besiktning var 2006-06-13.
Vägmätarställningen var då 383834km ock inte 36000mil som i annonsen?
Man får uppfattningen i annonsen att ägaren kört bilen som vanligt utan större problem mm.
Är jag överkänslig eller luktar det....?
En förtydligande länk här.....Länk
He
347
Hellboy
440i GC -18
Jag skulle undvika den. För övrigt är japsdämpare på tyska bilar bara sååååååå fel.

Mvh,
Hellboy

S70B56 - Lowest production engine in BMW History - 1,510 units.
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Det står ju i annonsen att karossen har gått 36000 mil. Kan de vara så att den kanske fick utbytt motor som gått 2000 mil mindre?

Noterad mätarställning 2009-05-22: 38383 mil

Ser ut som att han försökt besiktiga bilen i maj i år men fick en drös 2or vilket gjort att den inte blev godkänd. Därav körförbud från juni i år. Bilen är just nu avställd. Antar att motorrenoveringen haft och göra med de felen som bilen fick vid besiktningen, bl.a. oljeläckage från motorn.

// Daniel
Är det inte lättare att kontakta säljaren angående frågor istället för att spekulera här?? Han har säkert en förklaring att komma med..

Radix omnium malorum est cupiditas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.