AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.918

CCFL till E90 / angel eyes? var, hur, varför?

be
379
bengalsimon
320i E90 -05
jag har letat lite på google och på forumet. jag finner bara dessa ringar till e46. Jag har ju en E90 och vill köpa CCFL ringar till den.

Vet någon var man kan göra det? Och vet någon hur detta ska kopplas lättast.

Sant att man måste ta bort stötfångaren fram för att demontera lamphusen?

Tips och hjälp uppskattas, det är säkert inte bara jag som undrar!

Alternativet är ju detta:
Länk
Länk

Dock gillar jag inte den gula reflex delen som finns på de flesta amerikanska lampor.

Länk
denna gillar jag, ser rätt så orginal ut, men otroligt dyr. ett par ccfl ringar är inte så dyra och kräver inte att man förstör något, går ju alltid att gå tillbaka till orginal.

Men vad bör man satsa på? CCFL ringar, eller den sista som är svindyr? Eller någon av de två som jag visade? Vad borde vara lättast att koppla och vad kommer se snyggast ut? Tips?

:)
Am
194
Amonsson
320si -06

325i -92
varför inte bara göra det enkelt för dig o köpa ledlampor o använda corona-ringarna som finns? Det är helt klart den snyggaste lösningen, både för att corona-ringarna lyser snyggare och att original lyset är snyggare än alla eftermarknads (enligt mig). Dock lyser inte led-ringarna lika starkt, så syns inte så bra dagtid!
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
åh fan, kan du länka mig?
Am
194
Amonsson
320si -06

325i -92
Länk

Varsågod!
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
problemet e bara att jag inte har några ringar för tillfället :P har ju halogen lampor
Am
194
Amonsson
320si -06

325i -92
aha, men köp begagnade xenonljus och montera då? Borde inte vara några större problem, annars är det bara o satsa på nå stylingljus!
An
107
Anis
E36 328 coupe
E61 520d touring
det e löjligt att tillbilen begär 6500 för dom där strålkastare när det finns med CCFL ringar för 3990;- här
Länk
Länk

An
107
Anis
E36 328 coupe
E61 520d touring
ja just det välj med CCFL ringar syns bättre i dagsljuset...
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
fann något intressant som även är oem på realoem.

borde dessa passa, och ahr dessa angel eyes? hmm. någon som har någon som helst erfarenhet av detta?

Länk
Am
194
Amonsson
320si -06

325i -92
de där borde funka, är ju en ombyggnadssats om du inte har adaptiva ljus eller xenonljus, vilket du inte har :). Dem har angel eyes ja, alla LCI har det :)
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
fyfan, nu blev jag jätteglad! då vet man vad man ska köpa em efter ljudbygget, verkar ju itne så svårt att fixa det heller ;) sen är det bara att beställa vita leds så det syns ordentligt!
m3_kosova
Sök BMW SUPERLED 66 Led diodlampor till E38, E39, E46 så hittar du det bästa som finns där ute just nu och till väldigt bra pris.

Mitrovica Po Qka Mendove
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
okej, och det passar E90 också har jag förstått? tack!
Tja bara för att lyfta en gammal tråd

funkade detta?

var det orginal bmw celis ringsats eller hela strålkastaren?

var det svårt?
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
struntade i det, köpte ett par beggade xenon strålkastare som jag drog om kablarna i och körde xenonkit. fungerade mkt bättre och blev snyggare
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.