|
|
|
|---|---|
|
Har köpt en E30 316i som pendlarbil. Det är en 90:a som gått 14400 mil. Jag åker ca 6-7mil varje dag mellan hemmet och jobbet. Av dessa mil är ca 5 på E4:an, ingen stadskörning. Nu har jag tankat den två gånger och den har dragit 1-1,2l/milen. Ska den inte dra mindre än så? Min förra 325:a -88 drog 0,8 och min 328 touring -96 drar 0,9 så blir förvånad att denna bil drar Någon som vet vad denna höga förbrukning kan bero på? Stay siC! | |
|
Den tar alldeles för mycket min 318-E30 tar strax över 0.7/mil vid blandad körning, vid pendling låg jag alltid mellan 0.65-0.68l/mil. Jag vet att av någon underlig anledning tar 316-89 1dl mer än 318-89, förmodligen pga att 316 är lägre växlad pga 11hk mindre. Men oavsett vad borde din 316-90 ta ungefär som en frisk 318-90 dvs 0.7-0.8l/mil. Det är definitivt någon som är tokig om den tar över 0.8l/mil med din körning, om du nu inte kör jäkligt fort dvs över 120km/h och accelererar hårt! I mitt fall tog min 318 0.83l/mil när jag köpte den, efter nytt bränslefilter, stift, olja, oljefilter, termostat, låg den under 0.7l/mil. Med andra ord är bilen servad som den ska, om ej gör det! kolla termostat! kolla tempgivare (blå kontakt under insuget på vänster sida) Ligger bomsar emot och kärvar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.