|
|
|
|---|---|
|
..Jag har alltid gillat Mercedes gamla SL cabbar modell R/W107. Men denna fick mig att totalt tappa intresset för modellen. Inget fel på annonsen i sig, där dom klart och tydligt redogör för skicket. Men att dom kan rosta något så gud in i norden!? På första bilden ser den riktigt fin ut , men sedan? En MB SL från sjuttiotalet ska man nog inte panikköpa på distans ;) Länk /L | |
| Ingen större skillnad på rostangreppen på nyare och gamla Mercor | |
| Sedan känns det ju sådär med USA-stötfångare på den här sidan Atlanten, de ser väl lite balla ut på 107orna i USA men här passar de verkligen inte. | |
|
På en bil som är 35 år gammal så kan man nog förvänta sig en del rost... /Rickard |
|
|
Kan nog vara så att bilen stått förvarad på gräsmatta. Tycker att golvet tyder på det. Den verkar vara omlackad eftersom kylare och allt i fronten är rött. Mycket jobb. Vet inte om det är något reapris egentligen. Ihop med en riktig Bobby-Peruk och lite dollars i fickan kunde det bli en riktig nostalgitripp :) |
|
|
38 000:- för detta lik ? Skulle Ni vilja betala detta för denna häck ? Jag ser det som att kasta detta i sjön. Herrejesus,vart skall man fästa ev ny plåt någonstans på denna härk ;) |
|
| Den intresserade köper nyaste sportbilen där det finns en köpguide för denna klassiska långkörare som tillverkades 71-89 | |
| De flesta bilar kan nog rosta kopiöst mycket med rätt stimulans och vanvård. Det är alltid tråkigt att se fina bilar som sjunkit ner i ett stadie av dekadens. SL och SLC är något av det tjusigaste Mercedes tillverkat och de gör sig inte så bra i knäckebrödskostym. | |
|
Nej, inte skulle jag ge många kronor för den där bilen. Den har någon snuskigt över sig med all rost. Tänk på vad som döljer sig under bilen som inte syns på bilderna. Jag är annars mycket förtjust i SL/SLC mercor. Men dom ska vara i mycket fint skick om det ska vara något att ha. Personligen anser jag att ett lik av W107 är totalt värdelöst, en 1000kr bil. Men en super fin sådan kan jag tänka mig att betala 90-100.000 kr för. Det tragiska är att många ägare till smygrostade lik tror att dom ska få 100.000 kr för bilen bara för det står SL på bakluckan. /L |
|
| Nu har han en till annons med en liknande bil Länk | |
| Henkez: också oseriöst omsprutad, kolla på bilden på motorn, man ser färg på fjädrarna till huven och spolarvätskebehållaren, säkert han som gör detta lite snabbt för att dölja de värsta! | |
|
Första annonsen är ju ärlig.. Andfra annonsen är ju VERKLIGEN att köpa grisen i säcken. Magnet och tränål bör man nog ha med sig när man tittar på den.. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| Magneten förstår jag, men vad har man en tränål till? =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.