|
|
|
|---|---|
|
Om bilen ( 750iAL E38) börjar dra vatten,,vad är det som håller på o går sönder? Kostnad för att reparera?? Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! | |
happygrus |
Svårt att säga.. I värsta fall är det topplockspackning och då blir det dyrt, annars kan det vara kylare,vattenpump, cirkulationspump till värmepaketet. det är väll det vanligaste. Har du tur kanske det bara är en slang som är dålig. Sök på forumet finns nog en del skrivet om detta. |
| En bra BMW-verkstad är Geschwinds automotor Länk dom kan felsöka bilen åt dig. | |
|
Försvinner kylarvattnet spårlöst så låter det inte alls bra. Om så inte fallet är, är det bara att fylla på kylarvätska och starta motorn för att lokalisera läckan. Låt motorn bli riktigt varm så termostaten öppnar sig fullt med. |
|
|
Tjena jag har en 750ia 1995 den hade jag ett litet hål på kylaren högt upp så det var bara och köpa en ny kylare som kostade 3000kr enkelt och byta om man inte har tummen mitt i handen . det är ju aluminium kylare så svårt att få det och hålla om man lagar det har jag fått veta . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.