|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Är ny på forumet och försökt att finna svaret bland tidigare trådar på forumet men har inte kommit över något som besvarar min fråga. Tvingades avbryta min planerade helgresa efter att mina torkare totalhavererat på min Z4 2,5i -03! Till att börja med torkade de lite sporadiskt. När man singel "blippade" dem kunde göra en rörelse och ibland tio. Ibland stannade de halvvägs upp på rutan och liksom segade sig framåt för att i nästa stund fungera som sig bör varefter de slutligen parkerade sig mitt i siktfältet. Efter att ha fimpat tändningen gick de återtillbaka till utgångsläge och slutade fungera helt. Nu några dagar senare går de som de ska men vill inte ta några chanser. Utan att kunna allt om el tyckte jag mig kunna gissa att det rör sig om ett relä för ovan nämnda pryl men efter att BMW ville ha 580 kr för att göra en diagnos tyckte jag att det var dags att dra gränsen för vad man ska behöva tåla. Reläet kostade 116 kr men frågan är var det ska kopplas in? Vet att det finns en reläbox i motorrummet men som det såg ut var de av större storlek och jag kom genast att tänka på platsen under handskfacket. Är det här man ska leta efter detta eller finns det ytterligare platser på bilen som de skulle kunna tänkas sitta? Relät har märkningen 6136-6 919 113 om det kan var till någon ledning. Är fram tills ny mycket nöjd med min BMW verkstad men att de ska behöva koppla upp bilen på diagnos för att kunna byta ut ett skitet relä tar priset. Vore ytterst tacksam om jag kunde få lite guidning kring detta. Tack för mycket spännande läsning och är mycket impad över kunskapsnivån hos användarna. Antar att det inte är pga er som BMW:s Serviceverkstäder går så bra. Tack på förhand. Kalle | |
|
Hej Kalle!! Om torkarna fungerar nu så borde du kunna lyssna dig till vad det klickar när du sätter på och stänger av torkarna. Ett relä brukar alltid låta lite. Om du hör vad det sitter och där är flera reläer jämtevarandra så kan du förmodligen känna på dom olika med fingertopparna och på det viset lokalisera vilket som klickar. Good luck!! Hasse Z3 snart 4 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.