AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.481

Bmw 740 E38 kommer ej in!?

Tja.. Har en Bmw 740 E38-95 som har låst sej och går ej att låsa upp trots att jag har ström i den. går bara att sätta/stänga av larmet..
Tacksam för svar

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Du får vrida lite längre än normalt i låset så får du var jag vet en ren mekanisk öppning.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
jo har också hört det och jag med många har provat utan resultat..

Is
468
Ismo
735iA -87
Hm, testa hålla upp handtaget och vrid HÅRT med nyckeln i höger framdörr, dock utan verktyg bör nämnas.

Blev utelåst av min E32 och det var det enda sättet att få upp dörren
jo så funka de fram tills årsmod 94
Inte höger framdörr - förardörren! Lyft handtaget, vrid sen om nyckeln i dörrlåset. Det kommer klicka till lite och sen kan du lyfta handtaget ännu mer och öppna dörren mekaniskt. Det fungerade på min E38 så det borde väl funka på din också. Det kan kärva lite eftersom det inte använts så mycket, smörj med ngn olja om det behövs.

Okey då ska jag prova igen. tack för svaret..
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Hade liknande problem i min 740 -95. Mottagningen till fjärren, för låsning och larmning slutade fungera en dag. Att låsa upp bilen "för hand" med nyckel gick inte. Var för övrigt första gången jag provade.

Efter flera försök med låsspray, 5-56 och andra smörjande sprayer fick jag ta till kraftigare medel, rengörningssprayet för bromsar och kopplingar som i stället löste upp de övriga medlena. flyttade över munstycket med slang från 5-56 till den andra sprayburken och sprayade in i låset. Vred nyckeln lite fram och tillbaka och upprepade flera gånger. Sakta men säkert gick låskistan till slut runt och låset var rengjort.
Lossade dörrsidan och torkade rent på insidan och blåste torrt. Smörjde åter låset. Ingen påverkan på plaster eller lacken vad jag kunde märka trots att detta spray innehåller både thinner och aceton.

Kanske inte den bästa lösningen men vad gör man om man måste in.
På min 540 var det höger framdörr som funkade att öppna med upplyft handtag och omvridning av nyckel, förardörren funkade inte på detta sättet.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.