AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
745

importerad bmw pro stereo passar inte, eller?

be
379
bengalsimon
320i E90 -05
jag köpte en beggad stereo på ebay ganska billigt. iomed att jag har business kändes detta som ett kap, jag fick hem stereon idag och den fungerade helt klockrent, inga som helst problem med den funktionsmässigt.

men helvete! den passar ju inte att trycka in i hålet där stereon ska sitta? stereon sitter ju fast med två skruvar och på min gamla business stereo såg den ut att ha varit fastgjuten (höljena man ska skruva i) på min beggade prof. stereo sitter den fast med två metallhöljen som går att skruva loss. jag provade skruva loss dessa och då gick stereon in utan problem. men då sitter ju skiten löst!

finns det sådana här metalhöljen som håller fast stereon som jag kan köpa till? eller måste jag be ngn på polarns jobb gjuta något, eller helt enkelt improvisera och sätta skumgummi emellan så den ser ut att sitta fast?

kändes ju inte speciellt bra, om någon råkat ut för liknande eller vet svar, kan ni ju hjälpa mig lite
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Är det verkligen en stereo som passar till samma modell av bil?
Eller är den gjord för en annan modellserie?

/Andy
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
ja, den passar ju om jag plockar bort metall piggarna, men då sitter ju den inte fast.

den satt i en 330i 06a förut, och jag har en 320i 05a. båda e90.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Sorry, glömde att du hade E90,
Bortse från min kommentar.

/Andy
be
379
bengalsimon
320i E90 -05
hehe, tack för försöket iaf kompis :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.