AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
418

730,740 -94?!

Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Tycker att priserna börjar bli helt rätt på e38:an och är lite små sugen på en sådan, men hur mycket soppa drar 730 och 740, hur mycket kostar de att försäkra och serva, reservdelar, vad skall man se upp med?! Tacksam för svar!!
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Om du vill ha en V8 tycker jag du ska satsa på en 740. Enligt min mening är en manuellt växlad 728i som sedan möjligen chipas ett gott alternativ till 730:an. Den är billigare i underhåll, bensin och framförallt oftast i försäkring.
Oavsett vilken 7 serie du köper kan man köra dom vettigt runt 0,9-1 l per mil. Men förbrukningen är inte det som kostar. Service, underhåll, försäkring mm är det som drar iväg. Men det är vansinnigt härliga bilar.
Se upp med!! ALLT! Se till att få servicebok, kopia på reparationskvitton, Testa bilen på M eller Bilbesiktningen, provkör noga mm. Det finns massor som kan vara fel och som kostar. Köp bilen med detta i minne så blir du inte besviken. Köper du i tex Tyskland bör du köpa hos en auktoriserad BMW-handlare. Kanske lite dyrare men bättre garantier.

Sp
258
Speedy
325i Cab -08
Tack, med begagnatguiden i handen skall jag gå ut och försöka hitta i begangnat-djungeln =)...jag antar att bensin förbrukningen skulle ligga på 1,5 l per mil om jag skulle köra.....hm jag oroar mig för servicen...stor motor = dyra reparationer..försäkring lär ju ligga på en slant för en 19 åring kille i stockholm.....tror att min mor skall få en bil till ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.