|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
Ja, jag är och har hela vart mycket medveten om mätarskruvningen och bilens historik. Just min vetskap om mätarskruvningen var för mig en mycket stor fördel i prisförhandlingen. Enligt de kontakter jag hade med de andra i Tyskland så var det endast en oljelampan som lös i bilen, inget märbart på motorn annars. Motorn gick utmärkt annars. Växellådan som växlade med något missljud från fyran till femman. Bilen är servad efter detta och felen åtgärdade. Har ju även fått garantier på att det inte ska finnas fel på växellåda eller problem med oljetryck. Tycker inte att de skulle ge garanti på exakt dessa punkter om det nu fortfarande finns. Eller så är jag lurad på något vis... Har inte hittat något negativt om försäljaren och jag har letat mycket. Men visst, självklart är jag trots allt lite orolig när jag hör detta från Beckis. Men med all säkerhet så provkördes bilen innan den kom till nuvarande återförsäljare, om nu någon provkörning nu har gjorts av Beckis kontakter i Tyskland. Den råkade nämligen vara reserverad åt mig hos förra försäljaren redan från början. Och reserverad av mig hos sista försäljaren. När gjordes provkörningen av bilen Beckis och hos vilken försäljare? |
|
| Märkligt, du letar alltså i över ett år efter "rätt" 7:a för att till slut köpa en bil som du vet är mätarfifflad! Hur tänkte du då? | |
Gemini__ |
Ja, min första tanke som dök upp också. Mycket märkligt. Men jag hoppas bilen håller måttet och ber samtidigt om att få gratulera till nyförvärvet. Mvh: Thomas |
|
ahjp..grattis eftersom du visste att den var skruvad..en nyfiken fråga bara.. Hur mycket degade du?? och om resten av bilen är sjysst,så stirra dig inter blind på mätaren som sagt.är motorn ok och lådan åtgärdad,så borde ju allt vara ok. Relaterar till priset villsäga. Men fanns det verkligen ingen annan utan alla "problem typ" tänk om du köpt på dig mera trassel nu?. Och på en skruvad bil så skall man vara på plats och checka saker ordentligt. Men håller tummarna för dig. |
|
|
GE: Om jag vet den riktiga historiken på bilen ser jag inte mätarfifflet som ett problem, ser det som världens bästa läge att prisförhandla. Jag är inte alls orolig för långmils bilar. Har nästan bara ägt långmilade BMW. Det är den specifika utrustningen jag är ute efter och den har jag haft problem med att hitta all denna tid.. Jag är bra mycket mer orolig för att köpa en läcker BMW med riktigt läckra fälgar och stuprör som sticker ut där bak. Hårt körd och säkert dåligt servad av någon för ung grabb, dyker upp i mina tankar på en gång. Jag ser denna som välutrustad bil som inte är hårt körd, förhoppningsvis. Dessutom har jag fått garanti på, de två tidigare nämnda, känsliga punkterna. Är inte det värt något? Bland det första jag gör är självklart att kolla upp dessa två punkterna hos BMW. Skulle det vara fel så har jag garanti. Varför skulle dom lämna garanti på något som dom vet är sönder? Som jag sa till säljaren, är det fel på dessa så kan du vara helt säker på att jag återkommer. Eller en annan misstanke jag har.. Kan det vara så att "Beckis" ville köpa denna bil men var för sent ute, jag hann först. Annonsen fanns kvar när han tipsade mig om att backa ur. Hade jag backat ur så hade han slagit till direkt....:-/ Bara en tanke.. |
|
|
Jag får återkomma med rapport när bilen är hemma. Torsdag eller fredag plockas den upp på bil för vidare transport hem. |
|
Gemini__ |
Ja, det är svårt att säga. Jäkligt läcker vagn iaf, stort ha-begär. Mvh: Thomas |
|
Ajhp : hade fått tips om denna bil innan den fanns på nätet jag önskar dej bara lycka till med bilen! Som någon skrev tidigare detta är för lågt pris för att det ska vara en ärlg bil. Själv letar jag efter en pärla inte något ev renoveringsobjekt eller mätarfifflad bil då jag tänker behålla detta objekt. |
|
|
Vilket drama :) Ska bli skoj att höra hur bilen egentligen är när du fått den, vore mycket intressant att följa utvecklingen genom exempelvis en blogg här på AP. Det är onekligen en vagn som rullat en hel del och som köpts för en billig penning vilket gör det hela (i mina ögon) intressant. Kommer den att börja falla ihop om 10 mil eller rullar den problemfritt i 10000 mil? Håll oss uppdaterade! Något jag dock inte är detta med att bilen skulle vara "väldigt välutrustad", jag tycker det mesta ser ut att vara rätt basic för biltypen? Nypriset brukar skvallra en del om hur det egentligen ligger till, dock saknar i alla fall jag en hel del...kanske är jag helt skadad efter för många turer på mobile.de ;) Övriga konspirationsteorier lämnar jag därhän, det här kan nog bli en rätt lång tråd... |
|
|
Freddesix, den är inte basic för en E65 -03 iaf utan nog den mest välutrustade jag sett och jag har kollat en hel del. När det står "fullutrustad" i annonser så brukar det väl vara ungefär hälften av vad den här har. Inkluderat långa 760-bilar. Vad saknar du som fanns som tillval? Själv ser jag istället en massa grejor som jag själv inte alls behöver. ajhp, grattis! Med all den utrustningen måste du berätta vad bilen väger också. :D |
|
|
E65/E66 med mer utrustning är inte på något vis sällsynta. Det är enkelt att bygga den ultimata bilen i ETK och sedan är det bara att ge sig ut på jakt om köpsuget slår till. mobile.de ensamt bjuder på ett emellanåt helt okej utbud av välutrustade bilar. Begreppet "fullutrustad" ska vi dock inte dra in i den här diskussionen, personligen har jag bara sett en enda fullutrustad bil värd namnet i hela mitt liv och det var en BMW Z4 3.0Si Roadster i Tyskland. Den hade _alla_ optioncodes (med undantag för dem som utgår p.g.a färgval, fälgval o dyl.) som fanns att få till bilen, inklusive automatlåda och det relativt sällsynta utökade lädret. Ett litet urval av E65/E66-options som jag gärna skulle addera till listan tidigare i tråden, med reservation för att jag varit ouppmärksam och tagit med dubbletter: vita blinkers, större fälgar, HiFi Professional m. DSP (kod 676 är underställd 677), ventilation i stolarna (fram och bak), utökad läderklädsel, infotainment (innefattar även standard RSE) i baksäte med 9,5" skärmar i båda stolsryggarna, internetuppkoppling (tangentbord för baksätespassagerare ingår i utrustningskoden), fax, integrerad universialfjärr, säkerhetsglas/dubbelglas i rutorna, mittkonsol baksäte med multifunktion (finns i tre olika utföranden med bl. a uppfällbara bord och barutrustning), velourmattor med färganpassad kant i läder, hörlurssystem till baksätet, innertak i alcantra eller varför inte takmonterade läslampor för baksätespassagerare. ajhp hade även några egna önskemål som saknades, särskilt den eluppvärmda ratten är trevlig i vårt klimat. Detta var bara ett mindre urval av diverse utrustningsalternativ, det går utmärkt att addera lika mycket till. Är man lagd och "det hållet" och går loss bland vapentillbehör, säkerhetsklassningar och diverse nödsystem kan bilen bli komplett galen. Det är dock inte detta tråden handlar om utan här ser vi fram emot att höra hur det går för ajhp och bilen i fråga. Låt oss fimpa denna diskussion och istället återvända till topic. |
|
| Freddesix, tack! Det var faktiskt några saker till och med jag skulle tycka var bra som jag inte tänkt på. Fast inte mattorna med läderkant just... ;) | |
|
Såg en 750Li(E66), i underbart skick, på flygplatsen igår. Dom är så mycket vackrare i verkligeten än på bild. Det var dock en sak jag blev fundersam på. 750Li, enligt modellbeteckning, och det var ingen facelift. Facelift kom väl 2005 samtidigt som 750? |
|
| Facelift och nya motorn går mycket riktigt hand i hand. Var det möjligtvis en vagn tillhörande Arlandas VIP-service du såg? | |
|
Kalmar flygplats skådade jag denna svarta bil. En äldre herre som väntade på passagerare. Gick förbi och tittade noga och är helt säker på att det stod 750Li och att det inte var en facelift. |
|
|
Om du är säker på din sak så tror jag att vi gör bäst i att avfärda det hela som dekaltrim :) En bild eller ett regnummer skulle ge svart på vitt. |
|
| Nu står bilen på lasbilens släp någonstans mellan Tyskand och Sverige. Måndag hoppas jag att den kommer hem. | |
|
Vi väntar med spänning på en uppdatering :) ______ |
|
|
Igår vid 19:00 promenerade jag två kilometer för att möta upp lastbilen på lämplig plats för avlastning. Första tanken som slår mig är jisses vad stor den är om jag jämot alla andra lastade bilar. Han går upp och ska köra av denfrån släpet. Blir riktigt nervös, tänk om motorn låter som en skördetröska, växellådan börjar knaka, bilen ser aldeles risig ut invändigt, inaga papper finns, att jag helt enkelt har blivit totalt blåst. Men av kommer bilen helt utan problem och jag inspekterar den visuellt innan jag säger hej då till lastbilschaufören, som kör iväg med resten av bilarna som är uteslutande 4hjuliga pickups till diverse privatpersoner. Då sitter jag där, ensam i bilen, på en grusplan i bilen och fattar ingenting till en början om om inställningar och start av bilen. Trycker i "nyckel eller vad det kallas" i "nyckelhålet". Jäklar vad vackert det blir och mycket inställningar. Dock lyser kommer varning upp för Dynamic drive upp och en bild på en sne bil dyker upp. HiLv3 tänker jag. Stänger av och sätter på bilen och den är nu borta, Säkerligen pga att den har vart på släp för den dyker inte upp igen. Håller på ett tag med växelspaken vid ratten innan jag fattar hur det går till. Första provkörningen av bilen och jag struntar i att prova inställningar m.m. ska kolla upp motor och låda. Så jag lyssnar på motorn och låda kall och inga missljud finns. Kör en lång runda på motorvägen och vidare hemåt. Inga missljud från vare dig växellåda eller motor. ALLT ÄR OK!!!! Vilken underbar känsla. Kommer genast att tänka på en person som avrådde mig bestämt från att köpa denna, han hade till och med haft personer som testkört den. Nu vet jag precis varför han bestämt avrådde mig...... Parkerar bilen hemma bredvid Skoda felician. Herregud vad lite och tanig den ser ut. e38án såldes för någon vecka sedan. Satt sedan i bilen ett par timmar både fram och bak för att testa alla funktioner. Tar väl en halvtimme innan man har lyckats ställa in stolen precis som man vill ha den. Förstår mycket väl Kritiken från biltestarna mot i-Driven, det räcker inte med en med en timme för att komma överrens med den. Efter någon timme är jag insatt med den och kan inte alls kritisera den. Tycker den är väldigt bra. Det enda jag inte har lyckats med ännu är Komfort Access och Helljusassistanten. Röststyrningen går inte alls eftersom jag inte kan prata tyska.. Men kul var det. Får åka in och ändra det till Engelska när allt är klart. Pasar då på att kolla upp annat på bilen med hos BMW. Vinterdäcken är på väg från försäljaren då detta skulle följa med i köpet. Han försökte backa från detta då han inte hade det till bilen. Krävde i alla fall att detta ska följa med eftersom det var förhandlat i priset. Efter många mail med varandra så har han fått ge med sig. I övrig så är jag nöjd. Jämför mot bilderna som fanns i annonsen och tycker så klart att bildena ljuger en hel del. I verkligheten så ser den faktiskt väldigt mycket bättre ut. Sätet såg inte alls slitet eller nersuttet ut i verkligheten. Idag ska brevet för ursprungskontroll postas. |
|
|
Måste vara en fantastisk känsla att se sin E65 lastas av och veta att den bara är ens egen! Nu vill jag se bilder! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.